Gå til innhold

kebab: pest eller best?


Anbefalte innlegg

Hva er egentlig så ille med kebaben? Jeg kjenner fort kebabsuget når det har gått for lang tid, så jeg lurer på hva som er så ille med den. Jeg har også lyst til å gå ned i vekt, så nå vurderer jeg om kebab'en vil hindre meg.

 

Jeg vet at mange vil si dressingen er usunn, siden kebab til tider inneholder mye dressing, men hva om kebabstedet lager dressingen selv ved hjelp av kefirmelk og andre "sunne"(hvertfall ikke usunne) ingredienser.

 

Det er vel ikke så mye mer fett i kebabkjøttet enn i annen kjøttdeig?

 

Salat og løk er vel sunne saker?

 

Det mest gale jeg kommer på er det man måtte finne på å drikke til! En light brus kan vel ikke være så gale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke drikke vann?

Beveg deg mer, da holder du vekta.

Men steike da! Hvorfor ikke bare spise Kruskakli eller Bjørns havregryn med vann på? Eller hva med en bolle med rug-mel og et halvt glass vann til? Eller, hvorfor ikke bare gå ut i skogen og gnake litt bark med bevern like greit? :ohmy:

 

Selv om jeg beveger meg mer, så er vekta stabil. Jeg er ikke overvektig, eller tilnærmet overvektig. Men har likevel lyst til å få litt lavere fettprosent, og det er derfor jeg spør.

 

Å drikke vann framfor en lightbrus kan være så som så, fordi etter egen erfaring kan vannet på kebabsjapper smake litt "gamle vannrør fra krigens dager". Derfor foretrekker jeg noe mer digg, så ikke kebabsmaken ender i kvalme fra dårlig vann.

 

Vann er godt, men da skal det være kaldt og friskt. Og det er mer enn du kan forlange på en kebabsjappe.

 

Edit: Fordi det er fett!

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå det viktigste med enhvert vektreduksjonsdiett er motivasjonen. Skal du bare spise "fuglemat" kommer du til å gå på veggen etterhvert. Mange har derfor en spisedag i uka hvor de spiser hva de vil. Tenkt på det?

 

Kebab er vel ikke det verste mtp sammensetning, men det er unektelig en del kalorier i forhold til den opplevde metthetsfølelsen. Likvel finnes det verre ting :)

Lenke til kommentar
Å drikke vann framfor en lightbrus kan være så som så, fordi etter egen erfaring kan vannet på kebabsjapper smake litt "gamle vannrør fra krigens dager". Derfor foretrekker jeg noe mer digg, så ikke kebabsmaken ender i kvalme fra dårlig vann.

 

Vann er godt, men da skal det være kaldt og friskt. Og det er mer enn du kan forlange på en kebabsjappe.

Sist jeg sjekka var det mulig å få tak i drikkevann andre steder enn på svette kebabsjapper. Hvis du sverger til kebabvann kan du vel kjøpe deg en flaske imsdal eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...