Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd fra INO ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt INO selv.

 

1: Du kan ikke kjøre noen form for server. Og det er en haug med porter som er sperret fra INO's side. Dermed virker veldig få fileshare programmer, samt communication program slik som Battlecom gamevoice teamspeak osv.

 

2: De har ikke imponert med oppetid. Selv om det ikke har vært til noe problem for meg. Derimot er det et problem at man får utrolige lag-outs og spikes på nettet. Det er et MEGET ustabilt nett. (Radiolink er hva INO kjører).

 

Mvh

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Quote:


Den 2002-06-19 10:36, SpeedIT skrev:

Jeg har hatt INO selv.


1: Du kan ikke kjøre noen form for server. Og det er en haug med porter som er sperret fra INO's side. Dermed virker veldig få fileshare programmer, samt communication program slik som Battlecom gamevoice teamspeak osv.


2: De har ikke imponert med oppetid. Selv om det ikke har vært til noe problem for meg. Derimot er det et problem at man får utrolige lag-outs og spikes på nettet. Det er et MEGET ustabilt nett. (Radiolink er hva INO kjører).


Mvh




Nå kommer INO med egen ip til alle så da kan du ha FTP server og spille på nettet
Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-06-19 10:36, SpeedIT skrev:

Jeg har hatt INO selv.


1: Du kan ikke kjøre noen form for server. Og det er en haug med porter som er sperret fra INO's side. Dermed virker veldig få fileshare programmer, samt communication program slik som Battlecom gamevoice teamspeak osv.


2: De har ikke imponert med oppetid. Selv om det ikke har vært til noe problem for meg. Derimot er det et problem at man får utrolige lag-outs og spikes på nettet. Det er et MEGET ustabilt nett. (Radiolink er hva INO kjører).


Mvh




Nå kommer INO meg egen ip til alle så da kan du ha FTP server og spille på nettet
Lenke til kommentar

Quote:


Mumiene skrev (2002-08-02 10:38):

Nå kommer INO meg egen ip til alle så da kan du ha FTP server og spille på nettet


 

Du har alltid hatt egen IP, Hvordan kan man være på nett uten egen IP. Men FAST Ip er noe annet, Og ino gir bare fast IP hvis man har bedrifts abbonement og man betaler for det, tror det var 1000kr i året. prisene står på ino.no.

 

Fordi du får fast IP betyr ikke det at automatisk får lov til å sette opp FTP! Jeg har drevet og chattet litt med arne vestreim hos INO over mail, og han sier at man kan ikke sette opp neon for for server UANSETT og det er FTp eller mail osv. Så du komemr ikke til å kunne sette opp FTP!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 13:19, Killer_DT skrev:

Quote:


Mumiene skrev (2002-08-02 10:38):

Nå kommer INO meg egen ip til alle så da kan du ha FTP server og spille på nettet


 

Du har alltid hatt egen IP, Hvordan kan man være på nett uten egen IP. Men FAST Ip er noe annet, Og ino gir bare fast IP hvis man har bedrifts abbonement og man betaler for det, tror det var 1000kr i året. prisene står på ino.no.

 

Fordi du får fast IP betyr ikke det at automatisk får lov til å sette opp FTP! Jeg har drevet og chattet litt med arne vestreim hos INO over mail, og han sier at man kan ikke sette opp neon for for server UANSETT og det er FTp eller mail osv. Så du komemr ikke til å kunne sette opp FTP!

Alle kan få FAST IP om ca1 mdn til og med privat kunder og jo du kan sette opp FTPServer da men det er ikke lov ifølge INO derfor sier de at du ikke kan det
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 18:59, Johan skrev:

Man trenger ikke en _egen_ IP for å komme på net. NAT ordner det.



 

Da trenger NAT'en din en IP! ditt eget nett enten det er en PC eller tusen PC'er trenger en extern IP! Så etter pakkene er kommet fra den vie verden til din NAT, fordeler den IP-pakken videre til de interne IP'ene.

 

Så man her egen IP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...