Gå til innhold

Kritikk av design på hjemmeside


Anbefalte innlegg

Lurer bare på hva dere syns om designet på hjemmeiden min.

Endrer det ganske ofte fordi jeg aldri blir helt fornøyd. Det jeg bruker nå har jeg hatt i ca 2 dager og allerede begynner jeg å like det mindre, men vet ikke helt hva jeg misliker :hmm: flere av vennene mine syntes det er kjempe kult...

 

Hva syns dere?

 

smeltelim.net

Endret av Zed-smeltelim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig likte jeg ikke fargen, men who cares? :p

 

Helt greit egentlig, men ikke for å være pirkete, men tror jeg ser en liten leif på games siden.. " Do backflips on you BMX." your er vel kanskje å foretrekke? :) Skumleste litt nedover, var flere små feil, men skal ikke pirke.. Bare legger merke til det.

 

God natt, mvh ThaAndre

Lenke til kommentar

Jeg kan ta meg av litt av den negative kritikken jeg.

 

Bakgrunnen ser ut som et par skyer på en avblasset blåfarge av en himmel. Avblasset ser foresten alle blåfargene som du har på siden ut. Blå fargen blir litt standard og litt for kjedelig. Men blåfarge skal ikke være kjedelig.

 

Headeren er ikke så mye å skryte av den heller. Litt variasjon mellom 2 blå farger, en svart tekst der det står "Smelt...." med standard outerglow effekter. Standard outerglow effekter har den andre teksten der òg. Og standard skygge har du på siden. Alt er veldig standard og trist.

 

Jeg tipper at du bruker Photoshop eller et liknende program pga. alle standard effektene du har. I Photoshop har du så mange muligheter at du burde leke deg litt mer. Med farger, former, skygge, opacity ++ Men når du gjør det er det viktig at du leker deg litt med innstillingene til f.eks skyggen. Ikke bare merke av "dropdown shadow" og være ferdig. Still litt på opacity'en og distansen, osv. Da får du et mye bedre resultat.

 

Stå på, prøv deg fram og lek deg!

Lenke til kommentar

- Syntes ikke at fonten i headeren passet inn i designet, generelt dårlig fontvalg (særlig mtp. fontstørrelse i brødteksten).

- Likte ikke kontrasten på fargene, ei heller fargene (blått mot svart og lyseblå).

- Lite absolutt ikke menyen, den er liksom for... kanskje for smal. Ser så sammenklemt ut. Lite lekker mouseover.

- Synes ikke faviconet ditt var veldig imponerende, har det NOEN som helst relevans til websiden?

- For lys mouseover på vanlige linker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...