Gå til innhold

grafisk linux på 450mhz


Anbefalte innlegg

jeg har en gammel celeron 450mhz stående...

noen som har noen forslag til hvilken linux jeg burde installere?

 

kan noe linux og skal helt vekk fra microsoft pga. at jeg hadde rasia og de tok pc-en min. etter som jeg har skjønnt så kan jeg beskytte filene mine noe bedre med linux

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rassia og de tok pc'n din faktisk...

 

Hvor mye RAM har du? Linux er, som de fleste andre UNIX-os så vidt jeg har forstått, mer avhengig av romslig med RAM enn heftig CPU. Har en 200 mhz med 300-og-noe MB ram, går helt fint. Ikke et lyn, men absolutt brukbar.

 

Hvis du er veldig interessert i å beskytte deg mot lokale angrep, krypter disken. SuSE vet jeg har en funksjon for det - selv om det skal være mulig å få til å funke i alle distroer.

 

En annen mulighet er safeguard easy. Men sjangsen for at de bare ber "pent" om å få passordet, er rimelig stor...

Lenke til kommentar
VectorLinux er en linux-distro som er beregnet på litt eldre maskiner. Jeg har installert VectorLinux 4.3 på den gamle PC'en til foreldrene mine (PII 400 MHz, 64 MB RAM) med Fluxbox som windowmanager, og det fungerer helt utmerket.

Da kan man like godt kjøre Slackware, VectorLinux er bare en simpel fork av Slackware med mindre pakker. Man får en mye mer optimalisert distro hvis man velger pakkene selv i Slackware en å installere alt som VectorLinux legger med.

Lenke til kommentar
jeg har en gammel celeron 450mhz stående...

noen som har noen forslag til hvilken linux jeg burde installere?

 

kan noe linux og skal helt vekk fra microsoft pga. at jeg hadde rasia og de tok pc-en min. etter som jeg har skjønnt så kan jeg beskytte filene mine noe bedre med linux

Ubuntu Linux :yes:

Den er ganske rask på selv gamle bokser. Kjører den på en 500-mhz/192-mb-ram her uten større problemer.

Endret av Gimper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...