Gå til innhold

Radiator problematikk (Lian Li)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svingstang/ lurerpaa: hvilke psu'er har dere? Jeg vurderer et slikt kabinett og en OCZ 520w, men den pokkers psu'en er ca 2cm lengre enn de fleste andre psu'er. :thumbdown:

Har en Black Ice pro2 som jeg skal skjære ut hull til i toppen, den har samme målene som deres Black Ice Xtreme2 bortsett fra at den er tynnere, hvilket ikke skulle ha noe å si.

Lenke til kommentar
Svingstang/ lurerpaa: hvilke psu'er har dere? Jeg vurderer et slikt kabinett og en OCZ 520w, men den pokkers psu'en er ca 2cm lengre enn de fleste andre psu'er. :thumbdown:

Har en Black Ice pro2 som jeg skal skjære ut hull til i toppen, den har samme målene som deres Black Ice Xtreme2 bortsett fra at den er tynnere, hvilket ikke skulle ha noe å si.

jeg prøvde bare med en cheiftech 350 watter som jeg hadde liggende, men den har samme størrelse som enermax'en jeg skal ha inn...

 

om din er to cm lenger tror jeg det blir rimelig tight.. tror egentlig ikke det går med nipplene den veien, men det går jo an å sette dem andre veien?? blir vel ikke like praktisk med montering av slanger etc, men.... ;)

Lenke til kommentar

Å snu radiatoren slik at niplene kommer andre veien blir å løse problemet ved å lage et nytt, så det tru jeg er utelukket. Da får jeg heller ta stikksaga fatt og flytte hele radiatoren lenger vekk fra psu'en, det ser ut som det skal være litt å gå på for å fremdeles få det hele skjult av den filterboksen.

Jeg greide da tross alt å få plass til en BIpro2 med vifter og hele pakken inni denne lille boksen. Eller så får jeg rett og slett vurdere en annen (og fysisk mindre) PSU, men det var jeg ikke så gira på.

Lenke til kommentar

var nok litt kjapp når jeg trodde det skulle gå greit ;) enermax'en jeg skulle ha inn viste seg å være et par cm lenger enn jeg trodde (hadde tydeligvis sett på feil power)... men som vanlig, DREMEL ordner biffen!!

 

åpnet poweret mitt, skar hull i bunnen av poweret, og trakk power-kablene ned istedenfor bakover som er vanlig ;) dette løste i alle fall problemet mitt!! så får vi bare håpe at jeg ikke har flyttet på ledningene altfor mye slik at de kommer borti noe varmt inni power'et :cry:

 

ps: jeg vil IKKE anbefale hvemsomhelst å gjøre noe slikt, er du ikke vant til å jobbe med elektronikk, ligg unna!! :tease:

Lenke til kommentar

Jeg har Lianli 6277 og en OCZ 470 watt. Tror den er på samme størrelse som 520 wattern. Etter mine mål er det en del å gå på der. I tillegg har jeg også lagd et ekstra 120 mm hull i toppen og montert en Dangerden Dual Heatercore der. Den måtte klemmes inn med makt. Etter mine beregninger skal den være noe bredere enn Bix2 radiatoren.

 

:yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

i mitt 6277b har jeg en F/S 400w og en evo 360 i toppen.... har bare skjært ett hull til raddisen...så det er jo en 120 mm plass som går til "spille"...

 

evo360 passer akkurat for å si det sånn... den er mindre enn EN cm fra de frontbay dekslene, også går den akkurat under den kanten foran helt øverst så det passer akkurat.. :D

 

hehe viss noen skjønte noe av hva jeg skrev :thumbup:

 

håper det hjalp litt hvertfall.. har dessverre ingen bilder..kan stresse hvis noen MÅ ha..

 

 

pis

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Foreslår 2 alt.

 

alt 1: Skjær ut vifte hullet i kabinettets bakkant fullstendig. smell på med Pro Core, JR120 mellom 120mm vifta og pro core monterer du en Pro Core, fan shroud. (øker efekten på radiatoren og reduserer støy)

 

alt 2: skjær ut/tilpass hull i toppdekselet som er andre her har beskrevet. og monter en BIE II eller en ThermoChill 120.2b Har selv 120.3b og disse radiatorene rocker maks. :thumbup: Kvaliteten går utenpå BIE en høy gang.

 

Ellers så synes jeg personlig ikke det Lian Li tårnet er all verden egnet for H2o setup, bortsett i fra dybden på kassa. For 400kr+ får du jo Pc70 serien til Lian Li som du kan ta 6277 og putte inni :p

Lenke til kommentar
Ellers så synes jeg personlig ikke det Lian Li tårnet er all verden egnet for H2o setup, bortsett i fra dybden på kassa. For 400kr+ får du jo Pc70 serien til Lian Li som du kan ta 6277 og putte inni :p

Takker for fine tips.

 

Grunnen til at det ble akkurat PC6277 og ikke PC70 eller større modeller, er at størrelsen på kabinettet spiller en stor rolle. Det finnes flere veldig gode vannkjølingsløsninger for PC6277. Og siden det er alu, kan resonans/støy bli et problem på store kabinetter uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...