Gå til innhold

Nytt anlegg til 8-9k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yamaha AX-596/B virker som en grei forsterker.

 

men hvis du skal ha deg noen veldig råe høytalere da blir den kanskje litt svak. og hvis du skal ha sub så er det ikke sub utgang eller noen ekstra *vanelig* utgang på den.

 

men IKKE kjøp på ljudia for de tar 25% ekstra bare for morro skyld.

 

har dessverre ingen tips til forsterker. eneste tipset jeg har til forsterker er Sansui B-77en SUPER forsterker med forforsterker Sansui C-77. men får du tak i den er du heldig for den er minst 15år gammel, og utgått. men kraft er det fortsatt i den tar råtta på de fleste nye "kraftige" forsterkerne. er 4*100W målt i 8ohm. :thumbup:

 

har noen tips til høyttaler men du skal sikkert ha noe som er bedre/større, dantax P-2500 er noen helt fine høytalere, jeg har dem og de spiller veldig bra. kan spille veldig høyt og fortsatt så er det bra nok lyd til en gjennomsnits person som ikke er EXTREMT kresen. spiller kanskje ikke 100%rent men litt stygt mådem spille for at man skal høre at man spiller høyt.

 

håper du fikk noen gode tips her. jeg sleit nå ræva ta meg for å skrive så langt. hehe lol.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

komplett har de yamaha NS-555 til 4695 og på Ljudia koster de 3995kr.

 

Viss ljudia tar 25% bare på gøy, hva tar da komplett? :tease:

 

Tror jeg kommer til å gå for de høyttalerene (etter at jeg har hørt på de) og Yamaha AX-596/B. Viss dere finner det til en billigere hadde det vært fint. Men viss dere av en eller annen grunn har noe negativt å si om de, skal jeg revurdere det. :yes:

Lenke til kommentar
komplett har de yamaha NS-555 til 4695 og på Ljudia koster de 3995kr.

 

Viss ljudia tar 25% bare på gøy, hva tar da komplett?  :tease:

 

Tror jeg kommer til å gå for de høyttalerene (etter at jeg har hørt på de) og Yamaha AX-596/B. Viss dere finner det til en billigere hadde det vært fint. Men viss dere av en eller annen grunn har noe negativt å si om de, skal jeg revurdere det.  :yes:

de "store" komponentene er nok billigere på ljudia men alt annet er mye dyrere. det er i hvertfall min erfaring. de har også dårlig service på ljudia. har masse erfaring i fra det. kan hende at det er bare akkurat meg som er uheldig men.

 

EDIT: nope. har ikke noe negativt å si om de høytalerne. det eneste er at jeg ikke liker svart pianolakk men looken har ikke SÅ mye å si. foresten er det MIN mening har ikke peiling på hva du liker

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Hei X-tremeOverclocker!anbefaler deg å sjekke dette oppsettet:

THULE Spirit IA60 Integrert forsterker 4998,-

Patos Basic 410 5300,-

Det ble litt over ditt budsjett men har du ikke råd kan du jo gå for B310 3800,-

Thuleforsterkeren må ikke forveksles med budsjettgreier selv om den koster bare 5k,Thule IA60 er en HI-FI forsterker.

På Thuleforsterkeren finnes også en Pre Out utgang og en Main In inngang slik at du senere kan bygge ut anlegget og supplere med separat effektforsterker eller subwoofer.

Med B410 har du ikke brukt for SUB med det første,de flytter mye luft og samtidig spiller godt på all slags musikk. Nye Basic 410 har allerede rukket å få positiv omtale i norsk hi-fi presse.

Endret av egmur
Lenke til kommentar
Hei X-tremeOverclocker!anbefaler deg å sjekke dette oppsettet:

THULE Spirit IA60 Integrert forsterker 4998,-

Patos Basic 410 5300,-

Det ble litt over ditt budsjett men har du ikke råd kan du jo gå for B310 3800,-

Thuleforsterkeren må ikke forveksles med budsjettgreier selv om den koster bare 5k,Thule IA60 er en HI-FI forsterker.

På Thuleforsterkeren finnes også en Pre Out utgang og en Main In inngang slik at du senere kan bygge ut anlegget og supplere med separat effektforsterker eller subwoofer.

Med B410 har du ikke brukt for SUB med det første,de flytter mye luft og samtidig spiller godt på all slags musikk. Nye Basic 410 har allerede rukket å få positiv omtale i norsk hi-fi presse.

:thumbup:

 

det var en bra sammensetning for et lite/mellomstort rom.

 

dette er en bra sammensetning hvis man ikke tenker på desgin for det var ikke det peneste jeg har sett. hehe. men bare det er bra lyd er vel det, det samme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...