Gå til innhold

PC problem-pc slår seg av eller "fryser" helt


Anbefalte innlegg

Jeg har en PC nr 2 som vanligvis fungerer helt fint.

Nå de siste dagene har den oppførst seg rart. Mens jeg er i Windows tar det kort tid før alt "fryser" helt eller at den slår seg av eller restartet. Pc`n er ikke overklokket og det samme skjer når jeg klokker "ned" pc`n. Går utifra det må være en hardware feil i og med at det henger seg også viss jeg prøver å formaterer pc`n.

Jeg har prøvd følgende:

 

- Resette bios

- Testet annet minne

- Testet annen hdd

- Tatt av og på CPU-kjøler

- Testet annen PSU

 

Noen som har noe forslag på hva det kan være? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alt ser ut til å være som det skal, CPU`n er heller ikke varm. Kan noe være i veien med hovedkortet? Når den rs`r så hører jeg på en måte at harddisken slår seg av og så på igjen.... den klikker på forskjellige måter hele tida.. rart viss det er noe virus eller spyware i og med at det skjer ute i dos/win loading og alt..

:ermm:

Lenke til kommentar

Merkelig...høres litt ut som om det er PSUen som ypper. Men om du har testa med en annen PSU som duger, så er det vel ikke det.

Men har heller ingen forslag. :-/

 

Hos meg så er det lydkortet som sliter litt mentalt. Om jeg ikke varmer opp pc'n med vanlig windows media player føre evt dvd avspillings program, så rebooter pc-en seg. Helt usaklig feil etter min mening. Problemene startet når jeg satte inn lydkortet :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...