Gå til innhold

elkjøp sin kundeservice, får ikke velge abn selv?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg gikk fornøyd opp på elkjøp i går for å kjøpe meg samsung d500. I mobilavdelingen ble jeg møtt av en tilsynelatende hyggelig dame. Jeg forklarte at jeg skulle kjøpe meg ny telefon og at samsung d500 var valget jeg hadde falt på. De hadde ikke fått telefonen så da måtte jeg vente, det var ikke noe problem tenkte jeg, så det var greit.

 

Så kom vi inn på abonnement type.

3799,- sa hun, med youngtalk. Jeg forklarte at jeg har hatt youngtalk i flere år nå og at jeg ville gå over til activetalk. Forklarte at jeg ringte mye og da er det ikke var holdbart med et abonnement som jeg må fylle opp med kontant kort etter noen uker. Da tok hun et skritt tilbake, som om jeg skremte henne. ?Er du gammel nok du da??, svarte hun. Ja jeg fyller snart 19 sa jeg, må jo være myndig for å tegne et abonnement på egenhånd, det vet jeg jo.

 

Men så begynte spørsmålene jeg stusset på. ?Ja har du penger til å betale et activetalk abonnement da?? Selvfølgelig, nå har jeg regning på 200,- i pr. mnd pluss to-tre kontaktkort, og jeg havner nok ikke noe særlig over det. ?Ja vel, men hvor mye tjener du i mnd da??. Jeg tjener fra 5000-6000,- i måneden, det burde vel holde det? hehe ?Da er jeg nødt til å se lønnslippene dine for nov, des og jan pluss at du må ta med din mor opp hit, så tar vi det derifra.

?Ja vel, det var rare greier, jeg er jo myndig så jeg skal vel få bytte abonnement om jeg vil??

 

- Sånn er det bare, ta kontakt igjen du!

 

Hele veien snakket hun til meg som om jeg var 10 år, men jeg gadd ikke hisse meg opp for det hadde bare gjort situasjonen verre.

 

Det jeg lurer på er om dette er vanlig praksis, skal det være så vanskelig å kjøpe seg en ny telefon? Hvis det er det kommer i hvert fall ikke jeg til å handle der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig praksis er vel at mobilselskapet tar en kredittvurdering, og ut ifra dette finner ut om du har muligheter til å ha et slikt abbonement.

 

Men at Elkjøp gjor dette har ikke jeg vært bort i før. Jeg mener at damen som selger ikke har noe med hva du tjener, og trenger hvertfall ikke lønnsslippene dine da dette blir gjort av Netcom.

Lenke til kommentar

Det jeg også mener, hun har ikke noe med det. Det er netcom som skal gjøre en kredittvurdering av meg.

 

Jeg jobber selv på et treningssenter. Det skulle vært rart hvis jeg skulle spørre hvor mye personen tjente og bedt om å få se lønnslipper før de får tegne et abonnement. Hadde ikke fått mange kunder da. Det er kredittorselskapets oppgaver å sjekke og personen er kredittverdig.

Lenke til kommentar

De har da for faen ikke noe med hvor mye du tjener å gjøre. Eneste som har noe med det å gjøre er netcom, og når hu kjerringa på elkjøp kredittsjekker deg, står det bare ok eller ikke ok. Hvor mye, hvor gammel eller hvilken boxer du har på deg i dag har de ikke noe med. du kjøper en telefon av elkjøp, og abonnement hos netcom. hadde aldri funnet meg i slike spørsmål fra en elkjøpansatt. kredittsjekk, og om alt er ok, betal og gå. om ikke, får de bare beskjed om at d ikke går, og ikke noe opplysninger utover det.

Ble faktisk irritert på dine vegne, og hadde det vært meg, hadde kjerringa fått klar beskjed om at d faen ikke er hennes sak. :mad:

Lenke til kommentar

Jeg ville sendt en skriftlig klage til butikken eller tatt kontakt med butikksjef osv. Selger har ingenting med om du tjener nok eller hvem moren og faren din er og hva de sier. Selger selv Telenor abonnement og selv om vi får opp at en bestilling går til manuell bestilling får kunden ordne det med Telenor selv. Det er ikke vår oppgave!

 

Så med andre ord, når det kommer til om du får ActiveTalk eller ikke så det er helt og holdent opp til NC og ikke til denne selgeren på Elkjøp.

 

(Forøvrig samme konklusjon som alle andre i denne posten har sagt :) )

Lenke til kommentar

Elkjøp kan ryke å reise! Jeg gidder ikke gjøre noe mer ut av saken fra min side, men syntes dette er rett og slett frekt. Skal opp å purre på mp3 spilleren til min bror i morgen, så hvem vet, kanskje det renner over for meg..

 

Så i dag dro jeg bort på Klart Svar for å skaffe meg telefon. Det gikk knirkefritt. Eneste var at jeg måtte vente en uke til for at bindingen min skulle gå ut. Men jeg må ha med mamma for hun står som juridisk ansvarlig for det abonnementet jeg har nå, så hun må bare si ifra seg det.

Jeg fikk ingen spørsmål om hvor gammel jeg var(han sjekket det sikkert når han så på abonnementet mitt) og ei heller noen spørsmål om mye jeg tjente.

Lenke til kommentar

Tja.

 

Det som skulle skjedd her hadde vært følgende.

 

Du skulle fått beskjed om at du trenger å ha med moren din, da hun er ansvarlig for ditt abo.

 

Og så spørsmål om du ville holde av telefonen. Annet har en kundebehandler egentlig ikke noe med...

 

EDIT: Med ansvarlig for ditt abo, så mente jeg ansvarlig for det nr som du har nå. Om du vil feks ha nytt nr, så trenger du ingen mor med :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Du skulle fått beskjed om at du trenger å ha med moren din, da hun er ansvarlig for ditt abo.

Det der er jeg uenig i, for han nevner i posten sin at han fyller 19 snart. Dermed har ikke de brukt for en person som skal stå for abbonementet!

 

 

EDIT:

 

Nå viser det seg at abbonementet stod på muttern til Gulliksen, da blir saken en helt annen. Få alle opplysningene med en gang takk! :mad:

 

 

:p

Endret av SintBrus
Lenke til kommentar

Feil.

 

Kun ansvarlig person har lov til å foreta endringer i et abonnement.

 

Så om abonnementet ble opprettet i moren til trådstarter sitt navn, så er det kun mor som har lov til å overføre dette til sønnen. Dvs at hun enten må være med og skrive under, eller gi en skriftlig fullmakt på dette.

 

EDIT: Fiksa på det andre innlegget da det var litt uklart.

 

Men en annen ting er faktisk det med kredittvurdering. Om trådstarter er 18 nå, så kan det faktisk godt hende at netcom ikke vil godkjenne han som kunde med en gang, og vurderingen må tas manuelt av en i netcom. Da trenger de gjerne lønnslipper og slikt.

 

Uansett er dette ting man får beskjed om av netcom, ikke noe den i butikken skal gjette uten å konferere med netcom først :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Selger selv Telenor abonnement og selv om vi får opp at en bestilling går til manuell bestilling får kunden ordne det med Telenor selv. Det er ikke vår oppgave!

dette er jo kjempebra kundebehandling da :p

 

Selger: "Du gikk dessverre ikke gjennom på kredittsjekken da får du selv snakke med telenor, det gidder ikke vi!"

Kunde: "kjempebra jeg kommer helt sikkert tilbake til deg etterpå og kjøper mob!"

 

Det er rimelig kult at alle svelger rått dette trådstarter sier, selvfølgelig er ikke selgeren her i historien interessert i å se på denne infoen selv

 

om selger kunne ordlagt seg bedre så kunden forstod det er en annen sak

Endret av Grokster
Lenke til kommentar

Om en kunde ikke går igjennom kredittsjekken (altså får direkte avslag ikke manuell behandling), så har en butikk ikke mulighet til å få ut informasjon om hvorfor det kom avslag, teleselskapene gir ikke dette ut.

 

Dette vil kunde få sendt direkte i brev til seg et par dager etterpå, altså er da kunde nødt til å ta saken selv. For butikken har som sagt ingen mulighet.

 

Om den derimot går til manuell behandling, så er det etter min mening normal kundebehandling å ta å reservere telefonen, og så ringe opp kunde når man ser at bestillingen er gått i orden. For 90% av alle ting som går til manuellt, de går i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...