Gå til innhold

Mac eller Windows? Hva er best?


.Marcus

Anbefalte innlegg

Det er sånn at jeg snart skal konfirmeres (konfirmasjon er synonymt med penger, ikke sant?) derfor har jeg tenkt å få kjøpt meg en bærbar.

 

Jeg skal nesten ikke bruke maskinen til annet enn å se på filmer, surfe på nettet og skolearbeid. Jeg har lenge siklet på en iBook siden den egner seg ypperlig til bruksområdet. Den koster heller ikke mer en 14 høvdinger. Er det er grei pris?

 

Ellers så kunne jeg tenkt meg å sette noe i sammen fra Whitebox eller Zepto. Hva synes dere? Noen som vet om en eventuell Office pakke følger med iBook'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal satse på en Mac eller en PC er vel en smaksak, og selv om jeg bare har PC'er selv, så må jeg jo innrømme at Mac'ene har litt snertent design..

 

Angående Office til Machintosh, så følger det ikke med noen gratis office-pakke, men OpenOffice er jo mulig å bruke på Mac og, så om du ikke trenger alskens funksjoner i MS Office, er det et bra alternativ!

Lenke til kommentar

Har nettopp lest om iBook og PowerBook i et blad (Engelske PCPro) og fant ut at Apple ikke var noe stjernevalg i forhold til ytelse. Whitebox selger jo meget gode pc'er til rundt 14 høvdinger også, så vi får se hvordan ting utarter seg om tre måneder.

 

Har ganske lyst på en apple på grunn av det avslappende OS X'et dem kjører og at dem ikke ser så galne ut heller da. Men som sagt, det blir vel mest å følge med.

 

Noen andre som har innvendinger med dette? eventuelle applere ute der som har noe å si om dette her?

Lenke til kommentar

Du betaler for ytelse, men i tillegg får du ein lett, pen og faktisk bærbar maskin i staden for ein tjukk, stor og grå klump med eit operativsystem som har gått ut på dato. Du får ein super programvarepakke med på kjøpet, og alt fungerer. Det er mi oppfatning som fersk mac-brukar, etter å ha hatt PC i mange lange år...

 

Poenget er at du burde prøve ut både mac og pc i løpet av livet før du gjer deg opp ei endeleg meining, og dette høyrest jo ut som ein god sjanse. Du får jo iBook for ca. 8.000 med studentrabatt.

Lenke til kommentar
Har nettopp lest om iBook og PowerBook i et blad (Engelske PCPro) og fant ut at Apple ikke var noe stjernevalg i forhold til ytelse. Whitebox selger jo meget gode pc'er til rundt 14 høvdinger også, så vi får se hvordan ting utarter seg om tre måneder.

 

Har ganske lyst på en apple på grunn av det avslappende OS X'et dem kjører og at dem ikke ser så galne ut heller da. Men som sagt, det blir vel mest å følge med.

 

Noen andre som har innvendinger med dette? eventuelle applere ute der som har noe å si om dette her?

http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2326

http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2232

 

Dette er bra lesestoff.

 

Kjøp for all del Mac, men husk minimum 512 mb minne.

 

CD

Lenke til kommentar
Jeg har lenge siklet på en  iBook siden den egner seg ypperlig til bruksområdet. Den koster heller ikke mer en 14 høvdinger. Er det er grei pris?

Du får en iBook til åtte tusen fra Apple.no.

tenker jo da på 14" med superdrive, da. med 1.33GHz G4

Da ville jeg heller kjøpt en 12" PB med SuperDrive. Koster litt mer, men den har akkurat samme oppløsning på skjermen som 14" iBook, og har features som iBook ikke har.

 

Husk at 12" og 14" iBook har akkurat samme oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...