Gå til innhold

Tips til bra kjølevifter til ett POV 6800GT


ALLAH

Anbefalte innlegg

Skulle hatt noen tips om bra kjølevifter til ett POV 6800 GT

 

 

Opplever temperatur over 70Grader ved load.

Har en 12cm vifte som blåser rett på skjermkortet.. men det holder ikke

 

Kortet er litt overklokket ja... men får ikke klokket over 370/1070 pga høg temperatur vil eg tro..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja tja.. såg på den. såg litt simpel ut. Originalkjølern ligger på omtrent det samme i tillegg

Skal love deg at det er ikke det samme. Ligger på det samme hva da?

Den er en del større enn den ser ut til på bildene, har den selv, og det er en genial kjøler. Stille er den, kjøler godt gjør den også.

 

Men den Zalman.kjøleren så ikke dum ut, den heller. ;)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
DEN prøver vi! ;)

takker

hva mener du med at nv5 er "simpel" den kjøler som bare juling den... vil tro den er bedre enn zalman kjøleren

Hvor får du en slik kommentar fra, at den kjøler bedre enn Zalman kjøleren. Kan du linke til noen tester? Greitt om du underbygger surmagede kommentarer med fakta ;) Eller ble du såret over kommentaren om et produkt du kanskje har selv? :!: Zalman er kjent som en av de beste aktørene på markedet når det gjelder kjøling sånn er det bare, og hvis hans personlige mening om at den kjøleren så kjip ut, er vel det hans sak :thumbup:

Lenke til kommentar
DEN prøver vi! ;)

takker

hva mener du med at nv5 er "simpel" den kjøler som bare juling den... vil tro den er bedre enn zalman kjøleren

Hvor får du en slik kommentar fra, at den kjøler bedre enn Zalman kjøleren. Kan du linke til noen tester? Greitt om du underbygger surmagede kommentarer med fakta ;) Eller ble du såret over kommentaren om et produkt du kanskje har selv? :!: Zalman er kjent som en av de beste aktørene på markedet når det gjelder kjøling sånn er det bare, og hvis hans personlige mening om at den kjøleren så kjip ut, er vel det hans sak :thumbup:

Kan ikke du underbygge påstanden hans, da? Siden du var så godt i gang.. :roll:

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Jeg har ikke påstått noenting jeg, JeeEZuuuz :roll: Bruk Google, søk på Zalman kjøleren, så finner dere meget gode testresultater. Jeg kom med et forslag uten påstand :roll:

 

Edit: ironisk nok har jeg selv den kjøleren som så "kjip" ut, men kom da med et annet forslag siden det ikke fallt i smak :!:

 

Og hvis ikke du kan innrømme at alman er EN av de beste aktørene innen kjøling, så er du bare ute etter en krangel :) Nok OT ja :D

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Mente ikke å skape slikt oppstyr.. men du sa liksom at temperatur låg på 54 uten load å over 60 ved full load? samme har POV 6800 GT med original kjøler..

 

Skal prøve Zalman kjøleren.. så ser me..

 

Men uanz takker for tips å råd..

 

Mente IKKE å fornærme enkelte her ;)

Lenke til kommentar
Mente ikke å skape slikt oppstyr.. men  du sa liksom at temperatur låg på 54 uten load å over 60 ved full load?    samme har  POV 6800 GT med original kjøler..

ja han sa 54°c.

Du sa jo i den første posten at ditt lå på over 70°C load,

fra over 70° til 60° er vel ikke det samme det vel ?

Faktisk 10° forskjell :yes:

Endret av Zitronballong
Lenke til kommentar
DEN prøver vi! ;)

takker

hva mener du med at nv5 er "simpel" den kjøler som bare juling den... vil tro den er bedre enn zalman kjøleren

Hvor får du en slik kommentar fra, at den kjøler bedre enn Zalman kjøleren. Kan du linke til noen tester? Greitt om du underbygger surmagede kommentarer med fakta ;) Eller ble du såret over kommentaren om et produkt du kanskje har selv? :!: Zalman er kjent som en av de beste aktørene på markedet når det gjelder kjøling sånn er det bare, og hvis hans personlige mening om at den kjøleren så kjip ut, er vel det hans sak :thumbup:

har den ikke selv nei ,men en venn av meg hadde den.

gpu lå på 58 i load tror jeg og kjøleflata dekker også ram så den blir aktivt kjølt den også.

En annen venn har nå kjøpt den av han og bruker den på et 6800nu (samme som jeg har) det holder 54 grader (første eieren hadde gt)

 

edit: dessuten fjerner den også varm luft fra kabinettet :thumbup: eller hjelper til i det minste ...

Endret av F-14
Lenke til kommentar

Idag fekk eg Zalman VF700-CU viftå mi.. koblet til skjermkortet

 

Har ALDRI hatt ei så bra vifte før! som sagt, har ett POV 6800GT 350/1000

 

 

Nå som jeg har softmoddet til 444/1180. Holder idle temp på 48 grader

 

Å LOAD på 55grader.

 

Har enda ikke flashet til 6800 ULTRA.. Ble frarådet dette av en kompiss med tanke på viss pcen ikke rebooter, så var det umulig å ta tilbake til GT? noen råd tips etc videre om flashing? takker

Lenke til kommentar
Har enda ikke flashet til 6800 ULTRA.. Ble frarådet dette av en kompiss med tanke på viss pcen ikke rebooter, så var det umulig å ta tilbake til GT? noen råd tips etc videre om flashing? takker

Ikke verdt å flashe. Prøvde selv med moddet 6800GT bios, med innstillinger til Ultra(1.4V, 400/1100), og skjermkortet krasja med en gang da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...