medlem-68510 Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Har installert windows på nytt pga en feil. Etter det klarer jeg ikke endre, åpne eller slette noen av filene på min andre harddisk. Hjelper det og bytte brukernavn og passord til det samme som på den windowsen som fikk en feil? Er det noen som vet hvordan jeg kan få tilgang til filene mine igjen. Bruker ntfs og har ingen linuxversion som støtter dette , så det hjelper lite. Jaja. HJELP!!!
jh_ Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Dette er en NTFS sikkerhet, det er allerede en sticky -tråd om akkurat dette. Ellers kan du se her.
medlem-68510 Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Skrevet 31. januar 2005 Jeg vet hvordan jeg kan bli eier av mappene/filene da. Men det har jeg ikke prøvd, jeg får nemmelig ikke til og vis sikkerhet i egenskaper for mappene i det hele tatt
jh_ Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 (endret) Sticky tråden jeg nevnte ligger her. "Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l. Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects" La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang Les mer om det her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT EDIT: Du må ha administrator-rettigheter på maskinen for å få gjort det, kan være at du må starte den i sikkerhetsmodus også. Endret 31. januar 2005 av jh_
Haraldson Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Først må du deaktivere enkel fildeling. Hvilken som helst mappe -> Verktøy - Vis -> Fjern hake ved «bruk enkel fildeling» (eller hva det heter). Da får du opp dette når du høyreklikker på mappa/disken.
medlem-68510 Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Skrevet 31. januar 2005 Jeg visste alt som er skrevet her. Har bare ikke kommet på og prøvd det. Takk uansett for at du/dere minnet meg på det. (Bruker ikke enkel fildelig heller. \\OMG! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå