Gå til innhold

Unaturlig lav fps i Call of Duty

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Ifølge tester og benchmarks skal et Radeon 9800pro klare godt over 100fps i Call of Duty, i stort sett alle oppløsninger.

Mitt system klarer det derimot IKKE. Gjennomsnitt på rundt 40 fps på en server med mange spillere :(

Jeg har prøvd med forskjellige oppløsninger og grafikkinnstillinger, merker ikke store forskjeller, så tror ikke det er ytelsesmessig at maskinen sliter.. (xp2600+, 9800+,resten av specs i profil)

Og nei, problemet ligger ikke i vertical sync, AA, AF eller noe i den dur.. CoD er det eneste spillet jeg har dette problemet med, og det har vært der med alle driverne jeg har prøvd.

Er det en bug i CoD m/ radeon-kort?

Endret av Kevlar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du når 100 fps nå og da med full oppløsning/detail (1600 * 1200 / extra high) er kanskje mulig med et 9800 Pro i COD. Men at du ligger med 100 fps i snitt er da bare å glømme på det nivået. At du ligger på 40 fps med alt på fullt uten AA og AF, høres veldig fortrolig ut. Jeg har x800 SE og ligger på 80-90 fps i snitt med 1280 * 1024 / high, så du skal da ikke klage gutt..

Skrevet (endret)

Gjorde meg visst ikke klar nok. Jeg har alle innstillinger på low, oppløsning 800x600, ingen skygger og generelt bare elendighet grafikkmessig. Så jeg klager!

Kan jo ta med en link..

http://www.firingsquad.com/hardware/call_o...y_ati/page4.asp

Her får altså r9800pro 111 fps i gjennomsnitt i 1600x1200, med alle innstillinger på max.

Så det skal jeg ikke bare glemme :p

Endret av Kevlar
Skrevet

Har du vertical synch på? Det kan halvere FPS-en. Prøv å slå det av. Husker ikke kommandoen. Det er r_swapinterval i ET, men jeg tror det er noe annet i CoD.

Skrevet

Vertical sync er skrudd av i driverne til skjermkortet, det er ikke problemet uansett (en fps på 75 hadde ikke vært så ille, min ligger på 30)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...