Gå til innhold

Post 6600GT OC resultat.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ManagHead Postet i dag, 17:28

  Bruk programmer som ikke har slik test. Powerstrip f.eks.. Btw, noen som vet av andre programmer enn PS som ikke har test?

Man kan jo også bruke RivaTuner med disablet test.

Forøvrig syns jeg 3DMark 03 er mye mer egnet for å tweeke og teste 6600GT, 05 er rett og slett for tung, og utslagene blir jo også mindre ved små forbedringer og endringer. Bare min mening da :)

 

Vedrørende det med klokking uten test, så kan det være lurt og sjekke at max klokk faktisk gir høyest score. På mitt 6800GT kan jeg klokke til "himmels" og det ser relativt normalt ut, men scoren går ned (også innefor det som går gjennom cool bits testen).. :hmm:

Lenke til kommentar

Har noen her noen gode tips hvordan jeg kan klokke lengre? Jeg spilte battlefield i ca. 45 minutter, og temperaturen var 46 grader med en gang jeg la ned battlefield, så temperaturen er fin. Kan jeg øke volten og få noe bedre resultat av det? Hvis det går ann å øke volten uten å gjøre noen fysiske modifikasjoner da? Jeg vil lengre! :D

Lenke til kommentar
temperaturen etter at du har stengt ned spillet sier ingenting om load, du må sjekke mens spillet går... Det finnes vel ikke noe serlig å gjøre annet enn å ha bedre kjøling eller vmodde kortet..

5396898[/snapback]

 

ehh... det tar da ikke lang tid å legge ned spillet. Dessuten ligger temperaturen på det samme etter 3dmark 05. Jeg fikk forresten 3760 på forrige test på 591/1160. Tror dere jeg vil få noe mer når jeg får 2gb ram? Blir vel ikke mye mer sikkert, men enorm forskjell i spill :)

 

EDIT: Tror dere forresten cpuen er en flaskehals? Jeg har athlon xp @ 2.19ghz

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Når jeg skriver at temp etter at du har stengt ned spill, eller 3dm05 for den del, er helt uintressant så mener jeg akkuratt det jeg skriver. Med stock kjøler så faller temp mer enn 20C på ett sekund hos meg, har du en mer massiv kjøler vil forskjellen selvsagt være mindre, men du vet fremdeles ikke hva load tempen er.

Lenke til kommentar
sablabra Postet i dag, 01:14

ehh... det tar da ikke lang tid å legge ned spillet. Dessuten ligger temperaturen på det samme etter 3dmark 05.

Prøv hvis du/dere har mulighet til å kjøre 2 skjermer, eller eventuelt et loggeprogram for temperatur, og se selv hva som skjer med gpu temp når det kjøres gpu krevende oppgaver i fullskjerm (feks 3DMark), så vil man sannyneligvis bli meget overasket...

Temperaturen 5 sekunder etter at oppgaven er avsluttet ligger nok nærmere idle temp, enn load temp med standard kjøler på 6600GT, akkurat som Un0kai påpeker. Dette er både riktig og viktig når man sammenlikner temperatur på hverandres 6600GT.

Når jeg feks ser flere her som på sine stock kjølere har lavere "load" temp enn jeg har med Swiftech vannkjøl faller det vel litt på sin egen urimelighet.

Da jeg hadde standard kjøler på mitt Gainward glh kort så jeg sjelden over ca 50 grader rett etter spill/3DMark. Når jeg så på tempen på skjerm 2 mens spill/test gikk, var den derimot tidvis, og i korte øyeblikk helt oppe i ca 85 grader.

Selvsagt, jo bedre (mer massiv) kjøler, jo mindre utslag, men selv med solid kobber, er i alle fall min erfaring at tempen flyr overaskende hurtig, dog ikke så mye som 30 grader da...

 

Uansett, 6600GT tåler masse varme, så dette er ikke så veldig viktig i den sammenheng, men det er viktig når man sammenlikner og oppgir det man kaller load temperatur :)

 

sablabra Postet i dag, 01:14

EDIT: Tror dere forresten cpuen er en flaskehals? Jeg har athlon xp @ 2.19ghz

Er litt usikker på 3DMark 05, etter hva jeg har fått med meg er ikke denne versjonen så følsom for cpu, men mulig jeg tar feil.

I 3DMark 03 er cpu en flaskehals i den forstand at du ville fått noe høyere score med en bedre cpu ja. Jeg har i alle fall aldri kommet til noe punkt der cpu økning ikke også har medført høyere score. Men om den er en reell flaskehals i form av spillopplevelse er vel mer tvilsomt.

Lenke til kommentar

Men åssen ser jeg temperaturen i rivatuner, og hvordan kan jeg logge den slik at jeg ser hvor varm den blir? Synes det hørtes rart ut at temperaturen synker 20c på ett sekund...

 

EDIT: Jeg fant ut av det, og etter de 2 første testene i 3dmark 05 var den høyeste registrerte temperaturen 52c. Jeg burde kanskje kjøre litt lenger etterpå :) . Fornøyd nå un0kai?? :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
du bør kjøre hele testen ja, den øker litt etter litt, slev var jeg oppe i 107C med stock kjøler på mitt XFX da fant jeg ut at den ikke kunne sitte noe lenger på :) Ser ut som om zalman kjøleren er meget effektiv :thumbup:

5397719[/snapback]

 

Ja, den er utrolig effektiv. Nå kjører jeg vifta på 5V da, slik at den er helt lydløs. Jeg kan sikkert senke temperaturen noen grader ved å sette den på 12V, men jeg foretrekker heller å ha den stillegående :)

 

EDIT: Jeg synes det er rart at kortet ikke klokker seg ned før 147c!! Jeg hadde skrudd av maskinen jeg hvis temperaturen ble over 100c :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Det er jo bare å finne de riktige loddepunktene, som ikke alltid er så enkelt. Men du kan jo altids lete etter guider..

5412744[/snapback]

 

jeg fant denne guiden: http://www.vr-zone.com.sg/index.php?i=1912

Blir det likt med xfx sin? Og skal jeg måle volten mens kortet er på? Jeg må vel så klart det ( :p ), men det virket litt skummelt. Motstanden skal jeg måle når kortet er av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...