Gå til innhold

Trenger hjelp til å regne ut motstand til en lader


Anbefalte innlegg

jeg har en mp3 spiller, som jeg bare kan lade ved å sette den i USB porten. Jeg tenkte da på å lage en lader av en mobil lader el. Jeg har funnet flere forskjellige ladere; 6v, 7v, 3.7v. jeg trenger da en motstand el. en trafo(?), noen som kan hjelpe meg med å regne det ut?. jeg har denne spilleren. Vet at jeg kan kjøpe lader, men syntes det koster litt mye, og har ikke så mye penger for tiden..

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går sikkert fint å lage en lader, hvis du vet hvordan av de 4 polene på usb porten du skal bruke.. Ut av USB porten vil du få 5 volt, så hvis jeg ikke tar så alt for feil tror jeg du skal bruke 5 volt. Går hele dritten til hel*ete, så sier du bare at den plutselig ikke funket lengre.. funker sikkert fint :mrgreen:

 

edit: www.weethet.nl/images/hardware/usb_a_front.jpg

 

PIN Purpose Common wire color CON2 Connection

4 GND Black 13

3 USB DATA + Green 11

2 USB DATA - White 12

1 VCC Red VCC or 14

 

pin 4 = ground, pin 1 = 5+ v, rett meg hvis jeg sier feil her..

Endret av BenjBøgw
Lenke til kommentar
Går sikkert fint å lage en lader, hvis du vet hvordan av de 4 polene på usb porten du skal bruke.. Ut av USB porten vil du få 5 volt, så hvis jeg ikke tar så alt for feil tror jeg du skal bruke 5 volt. Går hele dritten til hel*ete, så sier du bare at den plutselig ikke funket lengre.. funker sikkert fint :mrgreen:

 

edit: www.weethet.nl/images/hardware/usb_a_front.jpg 

 

PIN Purpose  Common wire color CON2 Connection

4 GND  Black  13

3 USB DATA + Green  11

2 USB DATA -  White  12

1 VCC  Red  VCC or 14

 

pin 4 = ground, pin 1 = 5+ v, rett meg hvis jeg sier feil her..

det du skriver her har jeg funnet ut. Det jeg trenger er en motstand, da jeg skal bruke lader til f.eks mobill, og det gir 6v...

 

men takker for for at du sa ifra uansett :)

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Aha... Got dammit. :p Du får jo kjøpt slike transformatorer hvor du kan endre på spenninga sjæl...    www.clashohlson.no    søk etter  art. nr: 32-1063

 

Den leverer f.eks 4.5 volt, og funker sikkert fint som ladder..  :yes:

Takk

 

edit: Fant en lader som gir 5v hjemme :w00t: , lurte på en ting; på usb portten(se bilde m/ rød firkant rundt) er det to "hakk". Jeg lurte på om det må være noe i de, eller om de bare er der for feste?, fordi jeg tok usb greia fra et gammelt hk, og de knakk av eller no. Jeg tenkte også litt på det med mA, jeg vet egentelig ikke hva det er, men på laderen står det; 5v:::/420mA. Har dett noe å si?

post-112-1107194424_thumb.jpg

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Aha... Got dammit. :p Du får jo kjøpt slike transformatorer hvor du kan endre på spenninga sjæl...    www.clashohlson.no     søk etter   art. nr: 32-1063

 

Den leverer f.eks 4.5 volt, og funker sikkert fint som ladder..  :yes:

Takk

 

edit: Fant en lader som gir 5v hjemme :w00t: , lurte på en ting; på usb portten(se bilde m/ rød firkant rundt) er det to "hakk". Jeg lurte på om det må være noe i de, eller om de bare er der for feste?, fordi jeg tok usb greia fra et gammelt hk, og de knakk av eller no. Jeg tenkte også litt på det med mA, jeg vet egentelig ikke hva det er, men på laderen står det; 5v:::/420mA. Har dett noe å si?

Det har noe å si, om mp3 spilleren skal leddes med mer enn 420mA, men det tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...