Gå til innhold

Lys diode blinker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Eg har bygget en astabil vippe med to leds. Den ene slåkner når den andre starte og slik holder dei på. Har lagt ved en fil med skjema\bilde. Du kan variere størelsen på kondensatorane for og endre tiden dei skal lyse.

 

EDIT : Vedlegge kommer om 10 min.

 

Lykke til!

 

Ole-Johan

Lenke til kommentar
vel, ser ikke noen vedlagt fil jeg!

 

har skjema over en krets som får 2 LED til å blinke "etter hverandre" om du trenger det...

ja gjerne! kjekt å ha :thumbup:

jeg har urlen til den led blinkeren :

http://home.online.no/~ingepaul/krets.html

 

det er den som heter Enkel led blinker

så vidt jeg kan se, så var det den samme jeg tenkte på!

jasså!? å denne blinket et lys a gangen eller lyser begge samtidig?

 

det jeg skal bruke den til er en 2 farget LED som jeg skal ha slik at den veksler mellom rød og grønn...

så hvis denne funker slik at den bliker på den ene mens den andre er slukket og i neste

øyeblikk bytter dem slik at den ene er slukket og den andre lyser så hadde det hvert helt supert!

er litt kjip om dem blinker sammtidig siden da vil den lyse på begge fargene sammtidig å da får jeg bare et gult lys som slukner og tenner...

Lenke til kommentar
Hei. Eg har bygget en astabil vippe med to leds. Den ene slåkner når den andre starte og slik holder dei på. Har lagt ved en fil med skjema\bilde. Du kan variere størelsen på kondensatorane for og endre tiden dei skal lyse.

 

EDIT : Vedlegge kommer om 10 min.

 

Lykke til!

 

Ole-Johan

jeg har sittet i mange timer å prøvd å lage en astabil vippe men til ingen nytte!

har sikkert til sammen sittet i over 24 timer å prøvd å fått det til...

 

så derfor vil jeg lage den på en annen måte...

 

jeg laga vippa og splitta utgangen slik at den ene gikk rett fra vippa til LEDen mens den andre gikk innom en inverterer og så in på den andre LEDen...

 

men jeg fikk den aldri til å blinke.. den sto bare å lyste svakt... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...