Kirkbakk Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Hei, Oppgraderte pcen for noen uker siden men da jeg skulle starte skjedde dette: Når jeg skal starte maskinen så begynner alle vifter å gå, tastaturet blinker osv. Men det kommer ikke noe signal på skjermen. Har testet skjermkort, skjerm, minne og alt fungerer som det skal. Jeg har en anelse om at det er hovedkortet som er feilen, men har ingen mulighet til å teste dette selv. Noen som har noen forslag på hva feilen kan være?
Focus245th Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Er det slik at harddiskene og cd-rom/DVD-rom looper? Altså at lyden repeterer seg? Sjekk dette i så fall.. Får det skjer med min, etter at jeg tuklet litt med overklokking og sånt. Har prøvd å cleare CMOS, men det hjelper ikke. Det kan jo forresten du prøve, hvis du allerede ikke har gjort det.
nikhuse Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Har du en 20 eller 24 pins kontakt på strømforsyningen din?Hvis data'n din ikke starter opp kan det være tegn på at hovedkortet ikke får noe "power on" singnal..Tegnet på dette er når komponentene går men manskinen ikke booter..
Kirkbakk Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Skrevet 28. januar 2005 Jeg har cleare cmos, dette hjalp ikke. Cd-rommene og hardiskene starter opp som vanlig, men problemet er at det ikke kommer noe skjermbilde! Jeg har 24-pins strømkontakt på hovedkortet og bruker overgang fra 20-24 pin fra strømforsyningen.
nikhuse Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 (endret) Har du koblet til ATX12V1?Du kan jo også prøve å ta av overgangen og sette kontakten rett i (la vær å koble til de 4 nederste) Endret 28. januar 2005 av nikhuse
Kirkbakk Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Skrevet 28. januar 2005 Har du koblet til ATX12V1? ja det har jeg gjort! Tror jeg bare må sende inn hovedkortet til komplett jeg... det er vel hovedkortet som er feil?
nikhuse Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 (endret) Har du koblet til ATX12V1? ja det har jeg gjort! Tror jeg bare må sende inn hovedkortet til komplett jeg... det er vel hovedkortet som er feil? Hvilken strømforsyning har du?Ring til komplett og hør hva de tror..Hvis dere da ikke finner noen løsning er det bare å få byttet det..Jeg har NF8 og det funker VELDIG bra Endret 28. januar 2005 av nikhuse
Kirkbakk Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Skrevet 28. januar 2005 Har du koblet til ATX12V1? ja det har jeg gjort! Tror jeg bare må sende inn hovedkortet til komplett jeg... det er vel hovedkortet som er feil? Hvilken strømforsyning har du?Ring til komplett og hør hva de tror..Hvis dere da ikke finner noen løsning er det bare å få byttet det..Jeg har NF8 og det funker VELDIG bra har strømforsyningen som følger med dette kabinettet! får vel ta en telefon over helga, de har vel ikke support i helgene Takker for all hjelp jeg har fått
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå