Gå til innhold

Bil-forum?

lodott

Anbefalte innlegg

Skrevet

En volvo S60 vil jeg kalle en sportsbil, en volvo S80 som var omtalt her vil vel stille mer i samme klasse som bmw 500 serie og mercedes E serie. Husk den minste motoren du får i en S80 er en 2.0 liters turbomotor på 180 gamp.. men så er det heller ikke motoren som gjør en sportsbil da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quote:

Den 2002-06-17 15:10, aurstad skrev:

En volvo S60 vil jeg kalle en sportsbil, en volvo S80 som var omtalt her vil vel stille mer i samme klasse som bmw 500 serie og mercedes E serie.

Stemmer... S80 er ikke akkurat en sportsbil, men likevel meget god å kjøre :smile:

Quote:

Husk den minste motoren du får i en S80 er en 2.0 liters turbomotor på 180 gamp.. men så er det heller ikke motoren som gjør en sportsbil da

Ikke helt korrekt om man regner i hk, S80en har vanligvis en 2,4l med 140hk. (Tror det er dette som er standard, er ikke sikker). Men det er jammen noen hissige 140hk... det skal den ha..

Skrevet

Quote:

Den 2002-06-17 16:26, lodott skrev:

Ikke helt korrekt om man regner i hk, S80en har vanligvis en 2,4l med 140hk. (Tror det er dette som er standard, er ikke sikker). Men det er jammen noen hissige 140hk... det skal den ha..

Volvo-hester vettu :) Ikke liten japsefis med 1,8L med "140hk", hvis du skjønner. Som du veit er det forskjell i dreiemoment fra en 2,4L og eksempelvis 1,8L med 140hk ;) Og angående Volvo-hester.. en kamerat fikk gi jernet i en Volvo 850 T5 med over 300hk :) Det var LITT av en opplevelse sa han.

Skrevet

Volvo S80 kommer med 4 motor-typer nå tror jeg. 3 bensin motorer på henholdvis 180, 220 og 250 HK. Det skal vel også finnes en diesel motor. Alle bensinmotorene er turbo-motorer..

En 850 T5 hadde vært rått, de går noe jævlig :wink:

En kompis av meg har en 240 med 2.5 turbo , chip og pop-off ventil.. har prøvd den noen ganger og det er skøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...