Gå til innhold

Trenger et substitutt for emacs


Anbefalte innlegg

Trenger et substitutt for emacs. Kjører Fedora Core 3, om det har noe å si. *GRØNN*.

 

Emacs er et veldig fint program det, det har bare en feil: istedet for å lage lange linjer, som fortsetter utenfor skjermen, så begynner den på nesten linje igjen. Det syns jeg er fryktelig plagsomt.

 

Og ja, programmet må også ha støtte for syntakskontroll ved fargelegging av java-kode.

 

gedit, som er et annet program som også er på denne maskinen, kan jeg ikke bruke.

 

vim er tekstbasert(?), så det vil jeg heller ikke ha.

 

Trenger noe ala textpad for windows. Det er et genialt program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jEdit er en Java-basert editor som det fins en mengde plugins til, sjekk http://www.jedit.org/.

 

Emacs kan kanskje ikke alt sånn out-of-the-box, men du kan faktisk programmere alt mulig inn der, inklusive alskens tilpasninger av linjemodus - til dette fins det masse funksjoner innebygd også. Et bra miljø for Java er JDE. Hadde bare ikke Emacs vært like arrogant som den er alllsidig... ;-)

Lenke til kommentar

Jeg er litt enkel, og jeg liker ofte enkle programmer. Jeg mener bestemt at Notepad er det beste programmet som følger med Windows (skal ikke så mye til).

 

Under Linux så bruker jeg kwrite. Fargelegger, wrapper, men uten å sette inn LF eller CR, og du kan folde sammen funksjoner og løkker. (NB! gjenkjenner ikke kode før du lagrer første gang.)

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...