Gå til innhold

Valget står mellom 5 bærbare. Erfaringer ønskes


skol

Anbefalte innlegg

Hei,

 

valget står mellom følgende bærbare pc-er:

 

Fujitsu Siemens Amilo Pro V2000 Pentium M 1,6 GHz Intel Extreme grafikkort DVDRW

Fujitsu Siemens Lifebook E8010 Centrino 1,6 GHz integrert grafikkort Combo DVD/CDRW

Acer TravelMate 4502WLMi Pentium M 1,6 GHz Radeon 9700 64MB DVDRW

Acer Ferrari 3400LMi Notebook AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz Radeon 9700 128MB DVDRW

Acer TravelMate 8004LMI PM735 1.7GHz Radeon 9700 64MB DVDRW

 

Alle 5 har WLAN, 512MB ram, 60GB eller 80GB hdd

 

Er det noen som har noen erfaringer med de nevnte bærbare angående støy, batterilevetid, vekt, kvalitet på lokk (om skjermen er godt beskyttet mot støt o.l), kvalitet på tastatur/touchpad/musstikke/knapper og tilkoblingsmuligheter slik som serieport, tv-utgang, DVI/VGA utgang osv.

Endret av skol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en F3400 selv og kan ikke si det virker som den er uhyrig godt beskyttet mot støt(dvs. skjermen). Når lokket(når lukket) går neddover når man trykker litt svakt på det gir ikke det akkurat stor trygghetsfølelse når du skal reise.

 

Uten å ha prøvd noen av Travelmatene så ser de relativt mye mer sikrere(på bilder altså).

 

Har ikke sett noen bilder av noen av Fujitsuene så de kan jeg ikke si så mye om.

 

Når det gjelder F3400 igjen så er det en kraftig bærbar pc(ca. 3kg) som ikke har all verdens batteritid, men det er jo igjen pga. at den er kraftigere enn de fleste andre pc'er. Den støyer også veldig lite(vifta går et et par minutter hvert 30 min kanskje), men akkurat over harddisken(til venstre for touchpadden) blir den veldig varm. Når min harddisk er oppe i 54+ celsius må jeg begynne å holde hånda litt opp når jeg skriver. Ikke noe ubehagelig, men kanskje litt irriterende.

 

Ellers så har folk sagt at det kommer noen klikkelyder oppe til venstre på tastaturet(esc osv.), men det har ikke jeg lagt merke til selv om jeg har lagt hodet helt inntil og trykka på knapper på midten og der hvor de sier det skal gi klikkelyder.

 

Kommer vel litt ann på hvor mye du skal bruke, men F3400 gir mye 'bang for the buck' etter min mening.

Lenke til kommentar

Har en travelmate 8006..veldig fornøyd med den..funker supert til alle spill jeg har prøvd..hl2 doom etc..batteritiden er super 4 timer ellerno..slår vel de fleste andre:D veldig stillegående..hører nesten ikke at den går hvis man ikke bruker cdrommen eller kjører store proseser..tåler mye og man kan få digg forsikring ikke så urimelig:) den du sa på har litt dårligere specs men spørs jo hva du skal bruke den på..ville gått for acer 8004 jeg:)

 

bare spør om du lurer på noe:)

Lenke til kommentar

Hva med batteritiden på de maskinene dere anbefaler? Acer Ferrari har vel desktop CPU som trekker mer strøm en Pentium M maskiner ;)

 

Eller er vel en mobile CPU, men den trekker mer en Pentium M :ermm:

 

Iallfall jeg synes at batteritid er ganske relevant når man først kjøper bærbar

Lenke til kommentar

Det skal vel komme Mobile-utgaver av neste generasjons grafikkort om ikke så alt for lenge, hvis jeg husker rett. Jeg hadde ventet på dem. Har selv en CL1557 med Radeo 9600 Mobile og Pentium M 1,6GHz, og tilogmed det gir passe ekstrem ytelse i de nyeste spillene til å være en slaptop. ^_^ Men jeg ville altså undersøkt når neste gen. skjermkort kommer før jeg hadde kjøpt noe.

Lenke til kommentar
Hva med batteritiden på de maskinene dere anbefaler? Acer Ferrari har vel desktop CPU som trekker mer strøm en Pentium M maskiner ;)

 

Eller er vel en mobile CPU, men den trekker mer en Pentium M :ermm:

 

Iallfall jeg synes at batteritid er ganske relevant når man først kjøper bærbar

Det er en Low-Power CPU som sitter i Acer Ferrari 3200/3400 som trekker litt mer enn en P-M ja, men til gjengjeld så yter den bedre og.

Lenke til kommentar

Har en ferrari 3400 jeg , er svært svært fornøyd med den ,

3800+++ i 3dmark03 @ klokk ... kan klokke mer , har bare ikke orket enda ;)

nesten 14.000 i 3dmark01se

 

jeg er veldig fornøyd med den scoren ,har heller ikke opgradert ram enda ;)

så dette kan bli bra (ikke det at det slår ut så mye på scoren da :p)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Når det kommer til valg blant disse laptopene ville jeg helt klart styrt unna Amilo Pro serien. Disse er rett og slett dritt dårlig kvalitet. Billig er dem, det er det.

 

Skulle jeg valgt blant disse laptopene ville jeg gått for Travelmate 8000 serien. Dette er veldig gode laptoper, stillegående, blir ikke særlig varm og har god og gjennomført kvalitet på alle aspekt av laptopen. Om du skulle valgt en annen enn dette, ville det blitt E8010. Dette er også en veldig god maskin.

 

Når det kommer til ditt kjøp, så vil jeg gjøre deg oppmerksom på at Acer 8000 serien, samt 4502 er på vei ut av markedet. Det tas ikke lengre inn Acer Travelmate i 8000 serien til Norge, mao. når lageret er tomt, så er det tomt. ;-) Derimot erstattes denne modellen av Acer Travelmate 8100 serien. Denne er bortimot samme spesifikasjoner og kvalitet, men med widescreen i stedenfor. Så, om du tenner på widescreen anbefaller jeg deg å vente. Denne serien vil også bli noe billigere (faktisk!).

 

Når det kommer til Ferrari modellen, så vil jeg, med alle respekt, si at dette er en modell for "de spesielt interesserte". Den er dyr, støyete og tung etter mitt skjønn. Om du ønsker en bærbar-stasjonær PC så er dette tingen for deg. Derimot om du ønsker en BÆRBAR PC, så ville jeg gått for Acer eller Fujitsu Siemens "topp modell" med Centrino prosessor.

 

Håper dette hjalp på noen som helst måte.

 

 

Mvh,

Frank

 

P.S.: Acer Travelmate 8100 serien kommer med en del godbiter som nye Centrino prosessoren, PCI-e, SATA, 1 gb minne (dyreste modellen) o.l. knask. ;-)

Lenke til kommentar

Den 8100 til acer veier 2.86kg, en F3400 veier 2.76kg bare så du vet det.

Og, hvis du lurte så veier de 8000 serien også 2.86kg ifølge acer.no.

 

Jeg er enig i at det er en bedre pc hvis du trenger lang batteritid og pc'n må tåle mer enn en støyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...