ikkeno Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Har nå kjøpt meg en S-video kabel og bildet fungerer fint. Men skal det ikke komme lyd også fra TV'en eller har jeg feil kabel? Takk for all hjelp.
356speedster Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 (endret) Du trenger en egen lydkabel i tillegg. En med minijack i PC enden og RCA kontakter i TV enden. Her ser du en slik kabel (Finnes i firskjellige lengder) NB! sjekk om du har RCA innganger på TV'en hvis du ikke skal brukes eget stereo/surround anlegg til lyd. Hvis du ikke har RCA innganger på TV så trenger du muligens en Scart adapter Endret 26. januar 2005 av 356speedster
nikhuse Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Det er smart å ha lydkabel i tillegg ja :!: Siden S-Video er kun bilde..
ikkeno Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Skrevet 26. januar 2005 Det er smart å ha lydkabel i tillegg ja :!: Siden S-Video er kun bilde.. Ja, det var det vi diskuterte i dag. Noen mente vist at S-video stod for sound-video.
nikhuse Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Det er smart å ha lydkabel i tillegg ja :!: Siden S-Video er kun bilde.. Ja, det var det vi diskuterte i dag. Noen mente vist at S-video stod for sound-video. Det var jo en "smart" konklusjon
Rikky Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har sett s-video blitt nevnt som "separate video" og "special video". Jeg vet ikke hva som er riktig, men jeg vil tippe førstnevnte iom at s-video er to separate signaler (Y/C, eller luminans/krominans, eller lys/farge om du vil). I farten kommer jeg ikke på noen andre analoge kabler enn scart som overfører både lyd og bilde.
Møkkalasset Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Elkjop hadde ein fulstendig pakke... til ca 300 for ei stund sida.... Med scart i enden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå