Gå til innhold

Musebane IcEplexI Deluxe, musematte!


Anbefalte innlegg

Hmm, gikk inn på en side til en glassmester her i Sandnes og fant dette:

 

POLYCARBONAT (LEXAN): Polycarbonat er den sterkeste av plastplater på markedet, den er praktisk talt uknuselig. Denne skjærer vi til etter deres mål eller tegninger. Vi har den på lager i tykkelser fra 2 til 8mm, men vi kan også på forespørsel levere andre tykkelser.

Polycarbonat kan også leveres med farge, Bronse toning er mest vanlig.

Polycarbonat kan også leveres i mønstret utførelse.

Denne plasten kan kaldbøyes, og varmbøyes i skarpe knekker, dette kan vi også gjøre for deg.

Polycarbonat kan også leveres i en mer ripemotstandig kvalitet, den heter da Marguard og har en tøffere overflate en det vanlig Polycarbonat har.

 

ACRYL: Acryl er rimeligere alternativ en Polycarbonat, den er ikke like sterk og kan ved påkjenning knekkes, men ikke misforstå denne knekker på ingen måte lett. Denne lagerfører vi i tykkelser fra 2 til 8mm, andre tykkelser kan også her ved forespørsel skaffes.

Farge spekteret i Acryl er mye større enn hva som er tilfellet for Polycarbonat. Den kan leveres i tonet utførelse og i gjennomfarget utførelse i mange farger.

 

MØNSTRET ACRYL: Acryl kan leveres i mange forskjellige mønstrer og farger. De mønstrede platene leveres i tykkelser fra 3 til 5 og 6mm. Denne plasten brukes ofte til balkongskjerming sammen med ferdig lagde stendere, som vi også lagerfører.

 

ACRYL SPEIL: Dette er acryl plater med speilbelegg. Denne leveres i tykkelse 3mm.

Acryl speil passer godt i omeråder hvor faren for skade er overhengende stor. Acrylspeilen er ikke så stiv som vanlig speil i glass, og er derfor avhengig av et plant underlag.

 

KANALPLATER POLYCARBONAT: Dette er plastplater med ett isolerende mellomsteg, som lever i tykkelser fra 6mm til 25mm. Platene kan leveres i klar eller farget utførelse.

Kanalplater er ypperlig til bruk på enkle utetak osv. Når disse platene skal monteres til et tak så kan det leveres med et eget profilsystem som er designet nettopp for dette bruket.

 

Hvilken type, farge og tykkelse er egentlig å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke hva prisen ligger på, får det bare fra skolen jeg.  :bigsmile:

Tror de har noe på Clas Ohlson for at matten ikke skal skli. Husk å vaske plexien godt etter du har pusset den, vil ikke ha noe plexistøv overalt?

 

Hva skal jeg vaske den med a?

Hørt at man ikke skal tørke den av med vann...

Kanskje det bare var en fleip :p

 

Starter trolig nok med den i morgen, og det blir trolig nok siste dag før påskeferien jeg jobber med den.. Får 2 timer, tviler på at jeg blir ferdig, pga jeg tviler på at de har over sandpapir på over 120 på skolen, men men...

Hvis de ikke har det, skal jeg bare pusse den med pussemaskin og evt. avrunde kantene, for så å la sandpapiret stå i skapet..?

Lenke til kommentar
Vet ikke hva prisen ligger på, får det bare fra skolen jeg.  :bigsmile:

Tror de har noe på Clas Ohlson for at matten ikke skal skli. Husk å vaske plexien godt etter du har pusset den, vil ikke ha noe plexistøv overalt?

 

Hva skal jeg vaske den med a?

Hørt at man ikke skal tørke den av med vann...

Kanskje det bare var en fleip :p

 

Starter trolig nok med den i morgen, og det blir trolig nok siste dag før påskeferien jeg jobber med den.. Får 2 timer, tviler på at jeg blir ferdig, pga jeg tviler på at de har over sandpapir på over 120 på skolen, men men...

Hvis de ikke har det, skal jeg bare pusse den med pussemaskin og evt. avrunde kantene, for så å la sandpapiret stå i skapet..?

Jeg mente at du burde vaske den i vanlig vann ja. Tror du kan bli ferdig på to timer, jeg brukte 5-10 minutter på min. :thumbup:

(hører også til "historien" at jeg må pusse litt mer snart, siden jeg ikke ble helt fornøyd)

Lenke til kommentar

Nå har jeg startet med plexi`n, har pussa med hånd-pussemaskin en god stund på begge sider.. Har også avrundet kantene, må bare pusse kantene litt.. Hadde ikke noe finere sandpapir enn 120, så skal kjøpe no rundt på rundt 200 om noen dager.. Sitter faktisk med musematta nå.. den funker og greier :) Bråker ikke så særlig heller.. Men vurderer å ta på noe teflon lignende greier og/eller noe "glidemiddel" på musematta :p

Endret av rohin
Lenke til kommentar

Er det noe jeg har gjort galt? Har kjøpt plexi og pusset med sandpapir (240) på begge sider. Men jeg synes ikke musa sklir noe særligt godt. Den gammle blå musematten var bedre..

 

Har også festet små teipbiter under musen. Vil "bakepapiret" fra Clas Ohlson være bedre en teip? :hmm:

 

EDIT: Kan det være at jeg ikke har pusset nok? evt burde prøve med litt grovere sandpapir?

Endret av ikkeno
Lenke til kommentar

VIKTIG

 

De har en musematte på clas ohlson som det står opti-love (betyr vel at optiske mus virker bra på de?) på, de virket litt bedre enn de std 15 kroners mattene og kostet vel 29kr (?) . Denne kjøpte jeg bare for at den gamle matte er litt klein. MEN den virker ikke! Dere vet når musa går i "hvilemodus" etter noen sekuner etter at du slutter å bevege på den? Vel, når den først stopper så vil den ikke "starte" igjen bare ved å gli den fram og tilbake på denne musematta! Jeg må trykke på en knapp eller det som verre er!

 

STYR UNNA!

 

Ellers lurer jeg på om ikke jeg skal mekke ei pleximatte jeg også.... kanskje større skrivepult først....

 

Homemade pleximatte virker kult hvertfall!

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har brukt matta mi som jeg laget i november og den er helt sinnsyk bra. Broderen har enda av de skates'ene jeg laga til han.

 

Killer®Mat

 

fram2.gif

 

Størrelsen på bakepairet er 33 x 44 cm

 

Det går også an å bruke vanlig brun pakketeip til å teipe teflonduken rundt en gammel hard matte, eller du kan lage en matte sjøl av metall, plast, tre osv.

 

Bruker nå en MX1000 på den og det er bare å blåse på musa så sklir den av matta :!:

 

Har hatt endel musematter de siste årene men ingenting slår denne :thumbup:

 

Hehe, har hørt rykter om at Clas Ohlson ALDRI før har solft så mange bakepapir !!

 

Lykke til :w00t:

Endret av killerwhale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...