Gå til innhold

200 eller 240MHz FSB?


immo

Anbefalte innlegg

Har hørt så mye rart ang Athlon 64.

Det jeg lurer på er hvor stor rolle FSB har å si på Athlon 64 systemer?

 

Vil det være stor forskjell på disse 2 systemene eller vil det være forskjell i det hele tatt?

 

200x12 = 2,4GHz

240x10 = 2,4GHz

 

Har bare ram som neppe kan klokkes noe særlig..

Endret av immo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det som er saken.. vurderer å kjøpe nytt system men lurer på om ram'en min vil være flaskehals. Det blir for dyrt å bytte alt sammen og om jeg kan gå for et socket 754 og bruke min gamle ram med topp ytelse vil jeg gå for det.

 

Men er det f.eks. mye bedre ytelse med 240 (eller mer) mot 200MHz bus ..da med cpu på samme hastighet f.eks. 2,4 som nevnt.. må jeg nesten vurdere bedre ram. Mener jeg husket det var et HK der man kunne låse RAM'en til en viss hastighet selv om FSB ble økt.. usikker her.

 

Har 2x256 og 1x512 twinmos cl 2,5 ram.

Endret av immo
Lenke til kommentar

Skal du bygge deg ett nytt system så anbefaler jeg deg ett basert på nForce4 og socket 939! Må riktignok kjøpe ett PCI-E skjermkort, men dette er mer fremtidsrettet. En Athlon64 "Winchester" 3000+ koster vel ca 1200,- kr, og det har du vel råd til. Ett Geforce 6600GT PCI-E kort koster heller ikke mye. Men legg penger inn i god RAM og bra strømforsyning iallefall!

 

- OCZ PC3200 Rev2 1024MB

- OCZ PowerStream 520W

 

Som jeg anbefaler alle andre her på forumet som lurer på det samme :p

Lenke til kommentar

Takker og bukker for tilbakemelding..

"kjøper" din anbefaling..

Saken er bare den at jeg nettop har kjøpt et AGP x800xt PE...

Svinaktig dyrt.. og litt deprimerende at ikke min overklokka xp2400+ klarer å utnytte det fullt ut..

Derfor funderer jeg på hva som kan gi meg mest mulig ytelse for penga akkurat NÅ og uten tanke på fremtida.. regner med dette skal holde til jeg tar en større oppgradering om må ha nytt HK og ram likevel..

 

2-3000 var det jeg håpet å bruke på CPU/HKvifte.. med ram kommer det fort på 5000,-

Endret av immo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...