Gå til innhold

Paladin`s - er de overpowered ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
det er sant at warrior har mer skade, du kanke sammenlignde bare soc og battle shout.

Det er rimelig tydelige tall jeg pastet der. De forteller i klartekst akkurat hvordan de fungerer. Jeg har en warrior 60 nå, og spiller mye sammen med paladiner. Dette er ikke noe jeg gjetter på eller dikter opp.

I patchen som installeres akkurat nå blir paladins buff svekket noe riktignok.

Skrevet (endret)

Hoho, blir paladins svakere? Genialt. Har lagt den på hylla, starta ny char.

Hvor ser man nyheter i patchen?

Edit: fant ut

Edit2: Det er ikke en buff som blir endret, men seal of the crusader. Bra tenkt, det er det som brukes oftest, og som går som det beste. Likevel gjenstår en del balance.

Endret av Pinnella
Skrevet
Warlock: Curse, Fear, Nuke, Fear, Curse o.s.v

Tydelig at ingen kan noe særlig om Warlock PvP her.

Med riktig distribuerte talent points, har du 2 Instant DoT's, samt flere curses å velge mellom, f.eks. 50% mer casting time på spells vs. casters.

Men et av de VIKTIGSTE spellene, er Drain Life, hvis du kombinerer det med Talents, blir "channelingen" så og si aldri interrupta, samt at du drainer life, og FÅR det livet fra motstanderen. Både i pose og sekk altså. Fint å kaste rett etter at du har flee'a en motstander. Og mot Rogues når de ambusher deg.

Warlock får også et veldig bra spell som har 10min. cooldown, som (på level 42) gjør 287 dmg, og GIR den skaden tilbake som liv, INSTANT cast.

Skrevet

Jeg spiller en Pala nå, men han vil ikke bruke sverd. What gives. Var hos en Pala trainer men han kunne ikke lære meg noe slikt. Hva er det jeg overser?

Skrevet (endret)
Spørs veldig hvordan du ser på det. I PvP er en paladin klart "overpowered" i forhold til en warrior. De har like mye armor, like mye liv, skader like mye (kanskje mer), og kan i tillegg heale seg selv og gjøre seg midlertidig usårbare. Når det kommer til PvE er de fortsatt nyttige, men der er de ganske gode til flere ting, og ikke overlegent best i noe.

de har ikke like mye damage

edit: og vertfall ikke mer

Endret av ccalz
Skrevet
de har ikke like mye damage

edit: og vertfall ikke mer

Det var ikke akkurat en velbegrunnet påstand. Fint om du kommer med argumenter om du skal hevde noe så bastant. Jeg har begrunnet hvorfor paladin i realiteten ikke skader mindre enn warrior. Nå har kanskje situasjonen blitt noe påvirket i den siste patchen (som ikke var realitet når denne diskusjonen startet), men likevel.

Spiller med en 60 paladin i BRD akkurat nå forresten.

Skrevet

bom og soc som du beskrev tidligere er så si de eneste damage skillsa, det bringer paladin opp til en viss damage som den holder jevn og trutt, jeg må spørre hvilken damage du tar selvfølgelig med andre skills en bare battle shout?, palas lvl60 two hand holder en 180-270 per slag. når jeg har observert andre warriors så tar de langt mer 450- 900

Skrevet
Paladins er fæle udyr.

Hater dem. Kan ikke vinne mot dem i duel :/

Nå er jo jeg hunter da men fortsatt.

HAHA? Hunter eier jo paladins! Enste du trenger å gjøre er å holde deg på avstand, og det går lett med wing clip og slow. + at du gjerne kan begynne med freezing trap. så har du tid å komme deg på avstand så ganker bare petten på paladinen mens du holder deg på avstand og skyter. viper sting er og lurt å fyre av.

Skrevet
bom og soc som du beskrev tidligere er så si de eneste damage skillsa, det bringer paladin opp til en viss damage som den holder jevn og trutt, jeg må spørre hvilken damage du tar selvfølgelig med andre skills en bare battle shout?, palas lvl60 two hand holder en 180-270 per slag. når jeg har observert andre warriors så tar de langt mer 450- 900

Battle Shout er eneste buff warrior har. Denne er underlegen buffene til en paladin. Ja, warrior har flere weapon styles (paladin har også noe), og noen av disse skader en del mer. De som skader brukbart krever imidlertid så mye rage at man ikke kan bruke dem mange ganger i løpet av en kamp. Jeg vet hvor mye skade en 2h warrior 60 gjør, som sagt har jeg en. På vanlige slag ligger dps på 115-125 (buffet av druide) mot mobs av samme level. Selvsagt kan man skade mer ved å bruke Mortal Strike etc (MS crit ligger typisk på ca. 500 dmg), men så koster den bra med rage også.

Warrior lvl 60 gjør _ikke_ 450-900 per slag. Vi må for det meste bruke helt vanlige attacks (for å bygge rage), de ligger kanskje på 2-400 skade typisk mot mobs av samme level. Det er med trege tohåndsvåpen, så dps blir vesentlig lavere (de fleste ligger sikkert mellom 110 og 130). Hvis vi får inn en crit kan vi skade mye mer, men det gjelder alle klasser (også paladin). Vi har dessuten execute, som kan skade horribelt mye hvis man har flaks, men det er en skill man neppe bruker mer enn toppen 1 gang per kamp, fordi den krever full rage bar for full uttelling. Dessuten fungerer den bare når fienden har under 20% liv.

Skrevet

Synd på warriors :/ Men den pala buffen gjør ikkenoe.. tenker meg rundt 70% av alle paladins bruker command uansett.. Rart å tenke på meg som lvl 34 gjør ca 72 dps over hele kampen... (samme lvl mobs)

Warriors trenger inner rage for litt dmg... (rage byggende skill som blizzard fjerna)

Skrevet
Paladins er fæle udyr.

Hater dem. Kan ikke vinne mot dem i duel :/

Nå er jo jeg hunter da men fortsatt.

bare vent til du blir lvl 40 og får mail armor. Paladins har ikke en sjanse.

Skrevet
Paladin taper mot hunter ganske lett :/

Vel, jeg er lvl 34 pala og denga en lvl 35 hunter.

Bare å løpe mot hunteren og ta hammer of justice og da har du nådd han igjen.

Etter det er det bare å denge løs, pet'en klarer ikke å henge med anyway

Skrevet

Så wing clippern deg.. Så freedomer du så wingclipper ham.. så stunenr ham aimed shot og litt fine ting og pet dmg og pet slow... du er ganske dau :p

Skrevet
Paladin taper mot hunter ganske lett :/

Vel, jeg er lvl 34 pala og denga en lvl 35 hunter.

Bare å løpe mot hunteren og ta hammer of justice og da har du nådd han igjen.

Etter det er det bare å denge løs, pet'en klarer ikke å henge med anyway

Paladin eier som low level, det er ikke tilfelle ved lvl 60. Med en god strategi vil en hunter/mage aldri tape mot en paladin.

Warlock/Priests og til en hvis grad Druid har det litt vanskeligere, men bør likevel være tilrådelig

De eneste klassene som paladin stort sett alltid vil seire over er Warriors og Rogues.

Skrevet (endret)

Litt ot..

Er det mulig å få warrior til å misse mindre? Jeg bommer jo på 1/3 -> slag mot mobs 1 level høyere enn meg selv.. Det er jo helt vilt!

Endret av M@R7!N

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...