Gå til innhold

Problemer med S-ata disk og installasjon av winXP


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem jeg rett og slett må spør om noen andre har vært borti som kanskje kan komme med noen tips eller forslag til løsning!

 

Har formatert disken som er av typen Maxtor 120GB S-ata

Skal legge inn windows helt fra scratch.. booter inn og alt går greit. Trykker F6 for å legge til S-ata driverene som jeg lastet ned fra asus.com slik at den skal finne disken. Windows tror også da at det er en SCSI enhet. Hovedkortet er av typen Asus K8V SE Deluxe.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Takker for alle svar :thumbup:

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den finner den ikke selv om du legger inn driveren med F6. Sikker på at du velger riktig driver da? Det er sikkert en SATA å en RAID driver der. Skal ikke være noe problem. Har installert PC'er med dette HK å SATA disk før.

Lasta ned SATA driverne fra hjemmesida til asus, og velgte Xp driverne under F6. Så har riktig drivere ja!

 

Noen andre forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Sikker på at du har koblet disken på VIA kontrolleren, å ikke på Promise kontrolleren da?

Har koblet disken på SATA1 på hovekortet.. det er jo riktig?

Det vet jeg helt ærlig ikke. Er lenge siden jeg har koblet de. Er jo bare å teste med Promise driveren det. Eller å bytte SATA kontakt på hovedkortet. Er bare å prøve seg frem.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Sikker på at du har koblet disken på SIS kontrolleren, å ikke på Promise kontrolleren da?

Ah mitt dumme naut!! Selvfølgelig jeg hadde kobla den på raid kontrolloren,eller den stod i der fra før av.. driver å fikser pcen til en på gardens mediesenter.. Takk for hjelpa! ringte ei bjelle når du nevnte om jeg hadde kobla på riktig kontroller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...