Gå til innhold

AMD 64 på socket 754 raskere enn 939...


immo

Anbefalte innlegg

..viser de testene jeg har lest om man ser på PR-ratingene.

I de tilfeller med lik cache (512K) er en prosessor på socket 754 klokket 0,2 GHz høyere enn 939 og i nesten alle tester klarer ikke dual-konfigurasjonen på 939 å kompensere for dette.

Når man i tillegg ser på prisen ser det for meg ut som 754 er et bedre kjøp om man ikke tenker fremover men ser på hva man ønsker NÅ.

 

Problemet mitt er at alle anbefaler 939 og jeg lurer på om det er noen nyere tester/forbedret teknologi rundt 939 jeg ikke vet om?

 

Jeg sitter med et x800xt pe og klarer ikke utnytte det med min xp2400+ og ønsker derfor litt mer kraft for å drive dette.

 

Jeg sitter med 1x512 og 2x256 twinmos ram men har fått forståelse av at dette ikke vil fungere med socket 939.. at jeg må ha 2x512 for å kjøre dual channel..?

 

Er det riktig at de 3 brikkene jeg har fint kan kjøres i et 745-system?

 

Sitter med 2-3000,-

Mener dere resonnementet mitt er riktig og at 754 er veien å gå for meg?

Endret av immo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at 939 er så i vinden er fordi AMD's Winchester cpu'er klokker utrolig bra, og fordi et 939 system ikke koster noe serlig mer enn 754, men det stemmer som du sier at ved default innstillinger så er ofte 754 raskere enn tilsvarende 939 pga høyere klokkefrekvens

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Tja. At RAM'en kan kjøres i dual-channel tilsier jo at båndbredden på minnet vil dobles, tror også at HT-bussen er 1000 på 939-platformen, men 800 på 754.

 

Utover dette vet jeg ikke så mye, men faktum er jo, som du sier at f.eks en A64 3400+ (Newcastle) på 754 yter bedre enn en A64 3500+ på 939, så ja, det kan være en litt forvirrende PR-rating på disse CPU'ene. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...