Gå til innhold

LAN over internett (Enkelt!)


Anbefalte innlegg

Etter å ha forsøkt forskjellige VPN-løsninger, programmene Battle.Lan og GIT samt endel annet, har jeg fremdeles ikke funnet noen enkel løsning på å spille LAN-spill over internett. Heldigvis har det nå forandret seg, og applikasjonen Hamachi ser ut til å bli mitt foretrukne valg i tiden fremover. Dette er enkelt, fungerer godt for de aller fleste og ser ut til å emulere LAN svært tilfredstillende.

 

Sjekk ut: http://www.hamachi.cc/

 

Programmet er i BETA, så man må ikke glede seg for tidlig, enkelte har hatt problemer med å få det til å fungere skikkelig. Dessuten benytter det seg av en sentral server, dvs at hvis denne er nede fungerer ikke klientapplikasjonen. De gode nyhetene er at de gir ut nye versjoner 3-4 ganger i uken, så problemer blir gjort noe med.

 

Forumet kan muligens hjelpe: http://forums.hamachi.cc/

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa den no.

 

Remote installerte den på ein pc eg har ein anna plass.. funka fint!

Så nå skal eg kunne starte ein LAN server i eit spel, og folk skal klare og joine meg?

 

Litt dumt at det går via ein sentral da... kan jo bli ping problem!

 

Svar fra 5.0.22.171: byte=32 tid=290ms TTL=128

Svar fra 5.0.22.171: byte=32 tid=239ms TTL=128

Svar fra 5.0.22.171: byte=32 tid=361ms TTL=128

Svar fra 5.0.22.171: byte=32 tid=348ms TTL=128

 

Nå laster eg også ned ein del da... kan være det som er problemet no.

Men her fungerte det problemfritt.

Lenke til kommentar
Så nå skal eg kunne starte ein LAN server i eit spel, og folk skal klare og joine meg?

 

Det stemmer det! Støtten er kanskje ikke 100% enda, men har blant annet spilt Battle for middle earth, Trackmania og Pro Evolution Soccer 4 uten problemer. Regner med at FPS spill som counterstrike, doom3 og farcry heller ikke skal være noe problem.

 

Litt dumt at det går via ein sentral da... kan jo bli ping problem!

Nå laster eg også ned ein del da... kan være det som er problemet no.

Tror ikke selve pingen går via sentralen, den bare knytter opp frobindelsen, og holder liv i den hvert 15 sekund eller noe. Problemet er heller tilgjengeligheten, dvs hvis den går ned så mister man forbindelsen til nettverket, omtrent som å plugge ut nettverkskabelen, og da har man naturligvis et problem. Siden programmet fremdeles er i BETA, så har jeg dessverre opplevd dette enkelte ganger.

 

Men her fungerte det problemfritt.

Bra! Må si jeg er imponert over hvor enkelt og bra programmet fungerer sålangt.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...