Gå til innhold

får ikke den rette hastigheten


SkiDMarK

Anbefalte innlegg

Kjøpte Athlon XP 1800+, MSI KT3 Ultra og Apacer 256MB PC-266, men har et problem.

Når jeg kjører prosessor FSB på 133mhz så finner den XP 1800+ ,men så fungerer ikke ting som det skal.

Når jeg installerte Operativ System så hang PC'en seg og kom med feilmeldinger.

Så satte jeg på bios default 100mhz FSB og alt fungerer som det skal, men da har jeg en klokkehastighet på CPU'en på 1,15Ghz AMD Athlon.

Så prøvde jeg å sette FSB'en til 133mhz igjen etter jeg hadde installert OS (Har prøvd win98, win2000 og winXP) men så fort jeg prøver å starte noen

programmer eller lignende så slår PC'en seg av og starter på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Jeg tar utgangspunkt i at du vet å sette opp hovedkort riktig med dipswitcher og bios innstillinger som volt styring m.m.)

 

Det er enten Ram'en din som ikke funker på riktig 133 mhz buss eller at prossessoren din går for varm.

 

Teste ram'en din kan du gjøre på denne måten:

Sett FSB på 133, men en lavere klokkemultiplikator - slik at du får en klokkefrekvens som er i likhet med den hastigheten du får med 100Mhz buss. Da vil ikke pross. gå varmere og om maskina di er da ustabil vil det bety at ram'en din er feilkilden.

Hvis ikke det skjer, er det med stor sjanse at det er pross. som er feilkilden.

 

 

 

Lykke til :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: bender på 2002-06-15 04:08 ]

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg ac3?

Er overbevist om at d er CPUen da jeg har stilt en vifte rett foran det åpne kabinetet og d holder 30 grader men cpuen er på 47-50 grader.

Så fort jeg kjører noe som krever litt CPU kraft så den stiger noe over 50 grader så restarter systemet seg!!

Anbefalinger på noen bra cpuvifter???

Lenke til kommentar

Har en XP 1600 prosessor som kjører på 60 til 63 grader kontinuerlig uten noen problemer så jeg er ikke sikker på om problemet ligger her for din del. Har du noen programmer som overvåker cpu`n- prøv og fjern de. Hadde selv et overvåkningsprogram som fulgte med et MSI hovedkort, dette gjorde maskina ustabil spesielt i win XP, men også i win 2000. Bruker det nå bare for å se forskjeller ved skifte av vifter og lignende.

Lenke til kommentar

Har Titan TTC-D5TB

http://www.titan-cd.com/titan.htm

 

Men ting virker jo...kan gå på internett, musikk...o.l.

Men prøver jeg å starte et spill eller visse programmer da starter pcen på nytt. Kan d være pga kjøling da?? eller kan d være pga at jeg bare har 300w?? klokker jeg pcen til 1,15ghz AMD Athlon. så er d så stabilt som d går an å bli!! blir ikke helt klok på dette jeg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-17 19:22, Wildl skrev:

Jeg ville tro at din strømforsyning er i minste laget. Har selv Athlon 1400 og har 350W strømforsyning (etter "ordre" fra dataforretning). Det er mulig det ikke stemmer helt, men slik er i hvertfall min erfaring.



Good luck!


 

Jeg har xp1900 på 250w strømforsyning fra AOPEN

funker fint...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...