Gå til innhold

Problem med PowerColor Radeon x800xt pe!


SkinnyT

Anbefalte innlegg

Med en gang jeg fikk kortet, virket det som en drøm, men plutselig en dag når jeg skrudde på pc'en, begynte kortet å lage merkelige dirre-lyder... I tillegg så ser det ut som jeg har fått dårligere ytelse i spill osv. F.eks HL2, det har begynt å hakke, noe som det ikke gjorde før, selv om jeg ikke har forandret på noen av innstillingene...

På "Ati-tools" hadde jeg over 400 fps, men nå har jeg kun litt over 200 fps, altså nesten halvert ytelse... Hva kan dette komme av? Jeg har de nyeste driverene og jeg har sjekka at kortet er skrudd skikkelig fast og at ingen ledninger kommer borti vifta... Kan det være noe med at jeg har for liten strømforsyning eller (300W)?

 

Specs:

-Radeon x800xt pe

-512MB DDR ram

-2,53Ghz Intel P4

-DVD-Rom

-CD-Brenner

-DVD-Brenner

 

Håper på raskt svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med en gang jeg fikk kortet, virket det som en drøm, men plutselig en dag når jeg skrudde på pc'en, begynte kortet å lage merkelige dirre-lyder... I tillegg så ser det ut som jeg har fått dårligere ytelse i spill osv. F.eks HL2, det har begynt å hakke, noe som det ikke gjorde før, selv om jeg ikke har forandret på noen av innstillingene...

På "Ati-tools" hadde jeg over 400 fps, men nå har jeg kun litt over 200 fps, altså nesten halvert ytelse... Hva kan dette komme av? Jeg har de nyeste driverene og jeg har sjekka at kortet er skrudd skikkelig fast og at ingen ledninger kommer borti vifta... Kan det være noe med at jeg har for liten strømforsyning eller (300W)?

 

Specs:

-Radeon x800xt pe

-512MB DDR ram

-2,53Ghz Intel P4

-DVD-Rom

-CD-Brenner

-DVD-Brenner

 

Håper på raskt svar...

Hvor lenge har du hatt Skjermkortet? Har akkurat det samme skjermkortet som deg og har hatt det nå i ca 2 måneder og ikke har hatt noe problemer med det, thanks god! :D Bruker forføvrig en Chefteck 360Watts PSU, Du har kanskje ikke en Q-Teck PSU?

Lenke til kommentar

Symptomene ved for lite strøm er vel at systemet nekter å fungere?

 

Er vel ingen prioriteringer på hvor strømmen går først på drevkontaktene. (Om ikke det er flere Y-forgreninger før kontakten som går inn i kortet.

 

Uansett, kortet trekker ikke mer strøm nå enn det gjorde før. Vet ikke hva som er galt, bare kommenterer andre ting i tråden.

 

Men, hva er merke på PSU?

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Symptomene ved for lite strøm er vel at systemet nekter å fungere?

 

Tja det er ikke helt sant, i enkelte tilfeller vil maskinen restarte seg hvis det er for liten PSU!

 

Til trådstarteren: Du kan jo prøve å koble fra de optiske enhetene selv om jeg tviler det vil hjelpe og har kunn CPU, HDD`en og Skjermkortet koblet til PSU`en for så deretter å teste hva som skjer. ;)

Lenke til kommentar

Du har ikke installert nye drivere før det skjedde da?

 

Jeg mener at jeg hørte noen merkelige lyder fra pc'n da jeg hadde catalyst 5.1 men de forsvannt da jeg gikk tilbake til 4.12, men er ikke helt sikker da... gikk tilbake p.g.a. merkelig ytelse og at 3dmark klikket etter hver gametest...

Lenke til kommentar

Mener jeg leste en plass at hvis du skal kjøre x800/x850 serien bør psu'en være minimum 350W.

 

Jeg har selv svidd en psu ogx800 kort pga av dette. Alt virka fint den første uka, så begynte det å lukte svidd i psu'en. Så tok begge to kvelden. Og det var med 1 350W psu. Men jeg fikk heldigvis rma på skjermkortet, og kjøpte meg en 480W psu i samme slengen. Etter det har alt virka som ett skudd.

Lenke til kommentar
Symptomene ved for lite strøm er vel at systemet nekter å fungere?

 

Tja det er ikke helt sant, i enkelte tilfeller vil maskinen restarte seg hvis det er for liten PSU!

 

Til trådstarteren: Du kan jo prøve å koble fra de optiske enhetene selv om jeg tviler det vil hjelpe og har kunn CPU, HDD`en og Skjermkortet koblet til PSU`en for så deretter å teste hva som skjer. ;)

Ok, prøvde det du sa, men det er fortsatt ingen endring... Kortet oppfører seg akkurat sånn som før... :(

Lenke til kommentar
Symptomene ved for lite strøm er vel at systemet nekter å fungere?

 

Tja det er ikke helt sant, i enkelte tilfeller vil maskinen restarte seg hvis det er for liten PSU!

 

Til trådstarteren: Du kan jo prøve å koble fra de optiske enhetene selv om jeg tviler det vil hjelpe og har kunn CPU, HDD`en og Skjermkortet koblet til PSU`en for så deretter å teste hva som skjer. ;)

Ok, prøvde det du sa, men det er fortsatt ingen endring... Kortet oppfører seg akkurat sånn som før... :(

Var jeg deg ville jeg levert kortet og forklart saken, kan hende det er en produksjonsfeil på kortet! ;)

Lenke til kommentar
ville kjørt en format før jeg leverte inn kortet, er ikke grenser for hva det hjelper på... dessuten får du en regning på minst 400kr hvis de finner ut at det ikke er noe galt med skjermkortet...

Ja det kan også være en allternativ, men hvis det ikke hjelper så send inn skjermkortet ditt du! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...