Gå til innhold

x800 XT PE eller x850 XT PE?


psiR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

x850xt pe er jo et litt bedre kort, men om det er verdt de ekstra pengene og ventetiden er et annet spørsmål. Det er få butikekr som har det på lager for tiden, så du må nok vente litt også.

Men såklart, skal du ha det beste av det beste, da er x850 xt pe et bra valg. Men til dagens spill tror jeg nok det mest lønnsomme, både i dag og for framtiden, ville vært x800 xt pe.

For når x800xt pe er blitt "gammelt", da vil også x850xt pe også være litt gammel, da kan du regne med at til den tid har det kommet noe som er mye bedre. Så jeg ville helt klart ha valgt X800XT PE.

Lenke til kommentar
Fikk et sapphire X850XT i dag :love:  :dribble:

Unnskyld at jeg spørr, men hvor i H***** fikk du tak i det kortet og hvordan i s**** fikk du tak i det så raskt ?

Bestillte fra komplett med en gang kortene kom opp i webshoppen (litt over en mnd siden) For noen dager siden var de ubekreftet 1 mars, for 2 dager sieden fikk jeg en mail om at kortet var sendt.. ..så de fikk vell plutselig inn noen få kort og jeg fikk ett av de :dribble:

 

dessverre får jeg ikke testet det ennå i og med at jeg venter på et nforce4 kort fra netshop............. :no: (asus A8V-E deluxe) har også en 3500 winni og i gig OCZ pc 3700 PE som ligger reservert på netshop.....og sendes så snart hk kommer inn, (venter veldig utolmodig)

 

 

PS: så også at netshop har noen få P.C X850XT på lager nå

Lenke til kommentar
Dessverre får jeg ikke testet det ennå i og med at jeg venter på et nforce4 kort fra netshop............. :no:  (asus A8V-E deluxe)  har også en 3500 winni og i gig OCZ pc 3700 PE som ligger reservert på netshop.....og sendes så snart hk kommer inn, (venter veldig utolmodig)

Får håpe for din del at det kommer snart, siden jeg nå fikk skifta ett Hightech X800XT (med ubekreftet leveringsdato) mot ett PowerColor X850XT kort (at det ikke er ett PE kort får jeg heller leve med) Overgangen fra en P3 500 m. ett MX 4000 kort med 64mb ram blir uansett ENORM. (solgte den andre maskina for å få råd til nytt system :p )

 

Nå venter jeg bare på at de skal få inn DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D Hovedkortet mitt så de får sendt pakken... (Bekreftet 08.02) :dribble::thumbup:

Lenke til kommentar

Mitt asus kort er "ubekeftet 27/1...." så sannsynligheten for at det kommer da er liten. Hvis det ikke kommer før 8/2 er det nok en stor mulighet for at det blir et Lanparty kort på meg og ;)

 

Noen som vet om overklokkings mulighetene på lanparty korta?

 

Eller eventuelt får jeg gå for et asus SLI.kort.

 

Fogga: Er du fornøyd med ditt Asus kort? har du testa noe overklokking med det?

(Tror du har en skrivefeil i inlegget ditt du har vel en 64 3500+

ikke en xp3500+ :whistle: )

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Mitt asus kort er "ubekeftet 27/1...." så sannsynligheten for at det kommer da er liten. Hvis det ikke kommer før 8/2 er det nok en stor mulighet for at det blir et Lanparty kort på meg og ;)

 

Noen som vet om overklokkings mulighetene på lanparty korta?

 

Eller eventuelt får jeg gå for et asus SLI.kort.

 

Fogga: Er du fornøyd med ditt Asus kort? har du testa noe overklokking med det?

(Tror du har en skrivefeil i inlegget ditt du har vel en 64 3500+

ikke en xp3500+ :whistle: )

:blush: du har helt rett ja.

 

Ja kortet er helt konge, har ingenting negativt å si om det. Men når det er sagt så har jeg allerede bestilt meg nytt hk. Ett med K8T890 chipset på. Grunnen til dette er at jeg ikke har så mye til overs for silicon image raid kontrollere. :p Måtte bare ha ett hk frem til det nye kommer.

Lenke til kommentar
Mitt asus kort  er "ubekeftet 27/1...."  så sannsynligheten for at det kommer da er liten. Hvis det ikke kommer før 8/2 er det nok en stor mulighet for at det blir et Lanparty kort på meg og ;)

 

Noen som vet om overklokkings mulighetene på lanparty korta?

 

Eller eventuelt får jeg gå for et asus SLI.kort.

 

Fogga: Er du fornøyd med ditt Asus kort? har du testa noe overklokking med det?

          (Tror du har en skrivefeil i inlegget ditt du har vel en 64 3500+ 

            ikke en xp3500+ :whistle: )

:blush: du har helt rett ja.

 

Ja kortet er helt konge, har ingenting negativt å si om det. Men når det er sagt så har jeg allerede bestilt meg nytt hk. Ett med K8T890 chipset på. Grunnen til dette er at jeg ikke har så mye til overs for silicon image raid kontrollere. :p Måtte bare ha ett hk frem til det nye kommer.

(Alle har noen skrivefeil av og til, er for gjort det. Jeg skriver av og til OZC istedenfor OCZ......)

 

 

Ok, sikkert gode de Asus kortene, men plutselig fikk jeg veldig lyst på et Lanparty kort. 4 volt på minne :dribble:

 

Les hw artikkelen her http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12726

 

Edit: skal se om jeg finner en test av Lanparty korta.

Edit: Var vist vanskelig og finne noen test...... :hmm:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Noen som vet om overklokkings mulighetene på lanparty korta?

Jeg KJØPTE Lanparty kortet grunnet det skal være gode overklokkingsmuligheter på det. :thumbup: Blandt annet mulighet til å kjøre spenninga på minnet "sky high"

 

Edit :

 

Hardinfo informasjon om Lanparty

 

Performance and Stability Enhancement Features

 

Boasting the industry’s most complete and advanced BIOS options, the new LANParty and LANPartyUT motherboards raise the bar even further with new additions. For the overclocking minded enthusiasts, both motherboards now support memory voltage from 2.5V to 4.0V, CPU core voltage up to 2.1V, chipset voltage from 1.5V to 1.8V, HTT ranging from 1.2 to 1.5, adjustable multiplier control up to 20x and a large range of Async settings. Combined with DFI’s CMOS Reloaded™ technology, both motherboards enable users to maximize performance potentials while enjoy the convenience of saving all the BIOS settings on the fly, renaming to customize CMOS settings, and recalling using a user-defined hot key.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...