Gå til innhold

Jeg ødela dataen...?!?!


Anbefalte innlegg

Jeg hadde netopp formatert, og jeg skulle stille inn på "Hertz" på skjerminnstillinger. Jeg pleier å ta på 120Hz, men nå skulle jeg bare se om det gikk med 140Hz. Jeg trykket på ok.... og skjermen ble svart og fikk en sånn hertz melding opp. Nå kan jeg ikke komme inn på windows lenere, ikke engang hjelpemodus!!! Kun bios. Hva skal jeg gjøre for noe?!?! Jeg må ha hjelp!! Jeg er redd jeg har ødelagt en pc på over 10000kr... hvis dere kan tenke dere hvordan det føles... så forstår dere sikkert. Vær så snill og hjelp meg!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge skjermen funker i bios er den nok ikke ødelagt.

 

På en eller annen måte må du klare å få skjerminstillingene i windows ned igjen, eneste jeg kan tenke meg er at du enten må reinnstallere window eller bare bytte til et annet skjermkort hvis du har det slik at windows igjen bruker standar skjermdriver og ikke den som hører til skjermkortet ditt somdu har stilt at skal bruke 140Hz

Lenke til kommentar
Så lenge skjermen funker i bios er den nok ikke ødelagt.

 

På en eller annen måte må du klare å få skjerminstillingene i windows ned igjen, eneste jeg kan tenke meg er at du enten må reinnstallere window eller bare bytte til et annet skjermkort hvis du har det slik at windows igjen bruker standar skjermdriver og ikke den som hører til skjermkortet ditt somdu har stilt at skal bruke 140Hz

Ler. Reinstall av windows? Den var fin. Er jo ikke verre enn å starte Windows i safemode da. Da starter windows opp med minimalt av ekstra programmer gående. Bla vil skjermen ligge på 60 hertz. Da velger man bare en lavere hertz og restarter som vanlig

Lenke til kommentar
Boot-trykk f8-start i safemode uten nettverk-slå tilbake refresh raten din til normalt-restart og start normalt

dessverre funker ikek dette alltid, og instillingene går tilbake til det de var før safe-mode. I så tilfelle må du avinstallere driverene til skjermkortet mens du er i safe-mode, reboote, og installere dem på nytt igjen etterpå.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Tusen takk alle sammen.... men som jeg sa: Jeg kommer meg ikke inn i safemode heller! Jeg kom inn dit første gangen jeg prøvde... men ettersom det ikke gikk an å stille tilbake hertz i safe mode, så måtte jeg bare gi opp for øyeblikket.. :cry:

Du kan jo prøve og gjøre det om ved å bruke en annen skjerm.

Lenke til kommentar

Safe mode er f8, men du kan boote fra cden, her er det en repair funksjon som går over hele instalasjon på nytt men ikke endrer selve os instalasjonen eller andre filer(vært et forsøk), du kan også gå inn i comandprompt fra cd for å slette mappen med skjermkort driverene, Eller bruke last good configuration (som sikkert ikke funker lenger, har fått intrykk av at du har lastet opp os etter krasjen?)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...