Gå til innhold

Hvilket HK passer til disse komponentene?


Anbefalte innlegg

Jeg går for dette oppsettet så langt, men mangler et bra HK to go. Maskinen kommer til å brukes mest til musikk, med litt gaming innimellom beatsa :)

 

Trenger anbefaling på om jeg skal gå for nForce3 eller 4, og evt PCIe eller AGP. Pris er egentlig ikke noe tema, men jeg trenger et _stabilt_ system, uten for mye dill. Jeg kommer ikke til å overklokke med det første.

 

Dersom AGP kombineres denne med sapphire radeon 9800 pro, dersom PCIe trenger jeg tips på skjermkort, til max 2000 kr.

 

NB! Dersom det er komponenter jeg har valgt som ikke funker særlig bra sammen (eller noe som er helt overkill) mottas tips med stooooor takk. :)

Endret av strez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nforce 4 anbefales, dette kortet eller evt. dette skal vistnok være veldig gode hk. Det som skiller disse to er at det ene støtter SLI, det andre ikke.

 

Skjermkort: velger du et hk med støtte for SLI bør du også, for å få nytte av dette, velge et skjermkort som støtter det. Et 6600GT kort gir deg mest for pengene nå, disse kortene støtter SLI, og koster fra 1500 til 2000kr.

 

Velger du et hk uten støtte for SLI, kan X700-og X800-serien være gode alternativer.

 

Håper det hjalp litt ;)

Lenke til kommentar
Nforce 4 anbefales, dette kortet eller evt. dette skal vistnok være veldig gode hk. Det som skiller disse to er at det ene støtter SLI, det andre ikke.

 

Skjermkort: velger du et hk med støtte for SLI bør du også, for å få nytte av dette, velge et skjermkort som støtter det. Et 6600GT kort gir deg mest for pengene nå, disse kortene støtter SLI, og koster fra 1500 til 2000kr.

 

Velger du et hk uten støtte for SLI, kan X700-og X800-serien være gode alternativer.

 

Håper det hjalp litt ;)

Hadde ikke kjørt SLI, les SLI - ikke helt som forventet?.

 

Forøvrig, hadde jeg holdt meg til AGP siden du for 2000 ikke får spessielt mye høyere ytelse enn med et 9800pro. Du får f.eks. et 6600gt, men dette gir ikke så mye høyere ytelse enn et 9800pro, og da er det mer poeng i å spare de 2000 :)

Lenke til kommentar

Generelt sett ville jeg gått for Asus A8N SLI-hovedkort...og et 6600gt...

 

...dette hovedkortet er mye billigere enn gigabyte-kortet som er foreslått samtidig som du får alle fordelen til nForce4...

 

...når det gjelder om du vil kjøre SLI eller ei, så er det en vurdering du kan ta når du skal oppgradere skjermkort i fremtiden...om SLI har blitt en bedre løsning så kjøper du et 6600gt til...om SLI er crappy så kjøper du et dyrere skjermkort og fortsetter å ha en ledig slot, og ingen skade har skjedd! ;)

 

Ett 6600gt gir en del bedre ytelse enn et 9800pro...men, hvis det er slik at du allerede har et 9800pro så synes jeg ikke det er verdt oppgraderingen...i så tilfelle ville jeg gått for et ok nForce3-hovedkort...

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...