Gå til innhold

innkjøpspriser til elkjøp


Anbefalte innlegg

Noen som jobber i Elkjøp, expert eller andre lignende butikker her, som kan fortelle meg litt om deres innkjøpspriser på dvd og spill? Jeg er bare litt nysgjerrig.

Jeg vet at blant annet Elkjøp bruker en del av sine markedsføring-penger til å dumpe priser på kjente produkter som f.eks "Ringenes Herre", "Harry Potter", "Half-life 2", "doom3", "gta san andreas", "The sims2", "Halo 2", "WRC 4" bare for å nevne noe. (trekker mye folk til butikene)De kan neppe tjene noe på å selge f.eks WRC 4 på PS2 til 299,- da innkjøpspris (før rabbatt) er 349,- +MVA fra leverandør. veiledene upris på dette spillet er jo 549,- Det er jo ikke noe nytt at store innkjøp gir lavere priser, men det må da være måte på. Jeg vet av mange privat eide video/spill - foretninger som kjøper fra elkjøp isteden for å kjøpe fra leverandør. De sparer 1000-vis av kroner. Regner med at det er ingen som vil si noe om dette sånn uten videre, men det hadde vært morsomt og fått et ærlig svar. Det eneste selgerne fra spill og film leverandører/grossister sier, er at de selger med tap tap tap og tap.

 

noen som kan svare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gigantisk norgeslager? Hvor da? Sist jeg sjekket så får de fortsatt inn varer fra Sverige.

 

Uansett...hvor dum er du egentlig? Tror du seriøst at folk som jobber i de kjedene kommer til å si deg fra innkjøpsprisen på varene er? Når du først er i gang, hvorfor ikke spørre om innkjøpsprisene på alle varer. Hadde vært fint å vite.

Lenke til kommentar

Hvis jeg f.eks jobbet i Elkjøp og hadde fått sparken av useriøse grunner, ville jeg nok ha svart på et slikt spørsmål som en slags hevn. Er lov til å spørre "duda". Trenger ikke å være så dom før å spørre om det, men ja, jeg hadde kanskje tenkt mitt jeg også hvis jeg hadde sett et slikt åpent spørsmål på forum. Alastor: Du ser faktisk ut som om du jobber i Elkjøp også :)

Lenke til kommentar

og forresten så liker jeg ikke markedsføringen til elkjøp: "Annonserer et godt produkt til en himlende fantastisk pris, og når forbrukeren kommer å skal kjøpe det, sier selgeren at de dessverre er tomme, men at han kan tilby et "tilsvarende" produkt, da gjerne litt dyrere." Dette erfarer jeg hvis jeg går til elkjøp og skal kjøpe meg kjøleskap, fryser, vaskemaskin, oppvaskmaskin osv. irriterende. Men men, hva gjør man ikke for profitt og penger?

Lenke til kommentar

Hadde en kompis som jobba på Elkjøp og nøt godt av innkjøpsprisene hav kunne handle for, hehe. For ikke å bli uvenn med Alastor nøyer jeg med å si at jeg fikk med meg såpass at enkelte produkt ble solgt med over 50% gevinst, andre kanskje bare 2kr, men dette burde ikke være noen nyhet...

Lenke til kommentar

Kanskje litt på siden, men jeg skulle kjøpe en kombi dvd- og video-spiller på Elkjøp for en venn. Han ville ha en til 999,-

Det var dessverre tomt for akkurat den modellen, men selger på Elkjøp var overaskende behjelpelig, og uten noe pruting osv(jeg kan ikke å prute) så ville han gi meg en lignende spiller, for samme pris. Jeg sjekket prisen etterpå, og den var på 2499,- eller rundt der. Når de gjerne kan selge en slik spiller til 999,- med et smil og en ellers betaler 1500,- mer for EN slik, så kan jeg godt forstå at dem kan selge noen dvd-er osv med litt tap, eller at de går i null.

Men regner med at Elkjøp har noen gode avtaler, da andre butikker kan måtte betale mer for en vare i innkjøp, enn det Elkjøp selger varen for....

 

Jeg jobber ikke med noe slikt, bare for å ha sagt det...

mvh Jan Ove

Endret av Jove
Lenke til kommentar

Jove: Det er helt riktig det at Elkjøp har så gode avtaler at utprisen på en mengde produkter de selger, er lavere enn innprisen til andre lignende kjeder/butikker. Har fått inntrykk av at dette særlig gjelder produkter i varegruppene spill og film. Elkjøp er veldig store og kommer til å bli større.

 

Når jeg titter på Tv2, hender det ALDRI at jeg ikke ser en reklame fra elkjøp. Tør ikke å tenke på hva denne markedsføringen koster:) De svømmer i annonser på vg.no og db.no hele tiden. Dette koster sikkert 100-vis av millioner i året. Aggressiv markedsføring...det beviser vel bare at de tjener (mye) penger på det de driver med.

Lenke til kommentar
og forresten så liker jeg ikke markedsføringen til elkjøp: "Annonserer et godt produkt til en himlende fantastisk pris, og når forbrukeren kommer å skal kjøpe det, sier selgeren at de dessverre er tomme, men at han kan tilby et "tilsvarende" produkt, da gjerne litt dyrere."  Dette erfarer jeg hvis jeg går til elkjøp og skal kjøpe meg kjøleskap, fryser, vaskemaskin, oppvaskmaskin osv. irriterende. Men men, hva gjør man ikke for profitt og penger?

Om et produkt er annonsert, så kom til butikken innen de 3 første dagene. Da har du som det står i annonsen krav på å få annonsert produkt skaffet innen 10 virkedager, og får du ikke det, så skal du få et tilsvarende et eller bedre til samme pris.

 

Med andre ord så skal det ikke være noe problem å få en annonsert vare om du virkelig vil ha den, men husk en ting, annonserte varer passer ikke alltid best til deg og ditt behov.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Hvis jeg f.eks jobbet i Elkjøp og hadde fått sparken av useriøse grunner, ville jeg nok ha svart på et slikt spørsmål som en slags hevn. Er lov til å spørre "duda". Trenger ikke å være så dom før å spørre om det, men ja, jeg hadde kanskje tenkt mitt jeg også hvis jeg hadde sett et slikt åpent spørsmål på forum.

selvfølgelig, er ingen skam i å spørre. Det er jo et fritt land, og jeg mener ikke å være frekk. Men sånt er jo hemmelig, uansett om en ansatt har blitt sparket pga dritt, så gjør en rett og slett ikke sånt.

 

Innkjøpsprisene er ikke å juble så mye av. For å si det sånn tviler enormt på at de hadde fortjeneste på 15% når de solgte HL2 til 299. Vil heller si at de gikk i tap, noe som er mer sannsynlig.

 

Som i flere andre tråder som gjelder synsing og priser, så vil jeg igjen si at, folk som ikke har peiling slutter å tro om innkjøpspriser til folk.

Lenke til kommentar

Alastor

Det er vel vidt kjent at Elkjøp kjører såkalte "lokketilbud" i sine aviser, og at selgere er både opplært og instruert i å selge andre produkter når det kommer kunder som vil ha disse. At det ikke alltid passer kunden er jo fine ord å bruke på det andre vil kalle lureri/ god salgsteknikk. Nå vet jeg at dette ikke gjelder alle varer... Jeg for min del anbefaler ofte mine kjente til å kjøpe slike varer, og å stå på kravet i forholde til salgsgarantien Elkjøp kjører. Dette fordi "avis" prisene ofte er svært gode. Men, nå var vel ikke dette tema i denne tråden. Brenner du for arbeidsplassen din, skal ikke jeg ødelegge morroa ;)

 

Duda

Nå kjøpte jeg 2 HL2 til 299 og Doom 3 til 349, så tap gikk de nok ikke med når de solgte HL2....

Lenke til kommentar
Om et produkt er annonsert, så kom til butikken innen de 3 første dagene. Da har du som det står i annonsen krav på å få annonsert produkt skaffet innen 10 virkedager, og får du ikke det, så skal du få et tilsvarende et eller bedre til samme pris.

Hva da når de på Elkjøp nekter en et tilsvarende produkt, til samme pris?

Har flere ganger fått leksen: "De tilbudene som står i avisen har vi ikke sjangs til å klare, vi som er en liten Elkjøp butikk her ute på "landet"."

Har vert der innen de 3 dagene jeg, skulle ha etpar billige printere. Men neida, de hadde ingen mulighet til å gi meg den printeren, eller en som var tilsvarende til samme pris. De meste de kunne gjøre, var å gi litt avslag på en dyrere skriver.

Vil ikke at dette skal bli en "sak" her, men det er ganske typisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...