Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote desktop mellom XP og 2000


Anbefalte innlegg

Jeg skal fikse dataen til bror som bor 100 mil unna. Kunne tenkt meg å fått til et remote desktop program så jeg kan se og styre alt på pc'en hans over nettet. Er det noen som kan anbefale et slikt program som funker bra mellom min 2000 proffessional og hans XP pro os?

Har testet netmeeting i 2000 pro og syntes dette var genialt enkelt(hvis begge har 2000 pro os vel og merke).

Er veldig takknemlig for alle erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innebygget støtte for dette i Windows XP.. Remote Desktop eller ekstern skrivebort (norsk).

 

Dette kan du legge til i Windows 2000 også.. Bare å laste ned Remote Desktop fra www.microsoft.com sin download side. Dette er noe han må aktivere på sin maskin. Høyreklikk på min datamaskin, egenskaper, finner det under ekstern arket. Der haker han av for at andre skal kunne koble seg til hans maskin eksternt. Og så må han legge til hvilken bruker som skal kunne komme seg inn.. Dette fungerer perfekt. Kjører det selv mot endel maskiner.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Takker. Akkurat prøvd det første forslaget. Funket IKKE. Kan hende det er fordi jeg sitter bak en ganske tjukk firewall på jobben...?(!)

Oppretter man en bruker i Remote desktop programmet eller på Min Datamaskin?. Jeg sitter dessverre ikke med xp foran meg så må nesten ha det inn med teskje så jeg kan videreformidle i enda mindre t-skjeer.

Lenke til kommentar

Du kan jo ikke akkurat hverken ha lest eller prøvd så mye..

 

Chief ga deg en enkel oppskrift og om du hadde lest på linken jeg ga finner du Getting Started Using Remote Desktop.

 

Men om du sitter bak en brannmur er nok sjansen stor for at portene programmet bruker er sperret.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Steg 1

Den som skal kobles til må ha windows xp professional.

Den som skal koble til må ha enten windows xp home eller professional.

Eller ha annen software for å koble til.

 

Steg 2

Først må bruker aktivere remote desktop.

kontrollpanel -> system -> ekstern -> tillat brukere å koble til denne maskinen eksternt.

Samme sted kan man bestemme hvilke brukere som skal ha tilgang til å logge seg på. (velg eksterne brukere)

Standard er at alle medlemmene av administratorgruppen har tilgang.

 

Steg 3

Pass på at port 3389 er åpen mellom dere. Dersom han har en ruter må denne porten være rutet til hans maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...