Gå til innhold

Olympus C-765 Ultra Zoom, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Jeg står for døren for å skifte ut mitt Olympus 860L, 1.3 mpixel kamera. Dette har vært et supert kamera for den prisen og antall pixler det faktisk har. Men nå er det på tide å skifte det ut. Jeg har ca 3000,- til disposisjon.

 

Har egentlig lyst på Olympus..

 

Det står mellom C-765 og Olympus µ-mini Digital. Disse 2 er jo helt forskjellig type kameraer. Sliter med å bestemme meg altså !!!

 

Et lite poeng er at damen og skal bruke kameraet, så det bør ikke være altfor masse tekniske ting å lære seg.. :yes:

 

Noen erfaringer med C-765?

 

Trenger litt rådgiving her!

Takk for hjelpen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se erfaringerne her på siden omkring Olympus' C 7XX-serie - så vil du se at C 765 (og C 750) får meget god kritik.

 

Mht at kameraet skal betjenes af damen også, så er der jo på alle kameraer en auto-funktion, hvor det bare er at trykke på udløseren og så sørger kameraet for resten :)

Lenke til kommentar

Jeg har både et C765 og en Ixus 500.

Dama er mest begeistret for 500'en bl.a. pga størrelsen.

C765 er temmelig stort sammenlignet med Mju-mini osv selvom det regnes som det minste 10x zoom kameraet.

 

C765 oppleves også som veldig tregt i mørke omgivelser, det sliter med å fokusere. Det bør man være klar over hvis man skal ha et kamera til "festlige anledninger" etc.

 

Men C765 tar ellers svært gode bilder! :thumbup:

Alt kommer ann på bruksområde.

Lenke til kommentar

Har hatt en pussig erfaring med C-750. På en femdagers reise sør på kontinentet begynte kameraet plutselig å spise batteri. Originale batteri tok ca 10 bilder før det var tomt. Med laderen liggende hjemme måtte jeg bruke alkaliske batteri. Også disse gikk fort tomme - beste fall 20-30 eksponeringer, og da uten å bruke LCD-skjermen. Kameraet har hatt en tilsvarende manøver under afrikas sol for et år siden. Under norsk himmel har jeg ikke opplevd dette. Nå skal kameraet igjen eksponere afrikanske motiver, og jeg er litt spent på hvordan det vil oppføre seg. Noen som har opplevd noe lignende? Noen som kan forklare hva som skjer? Liker det ikke varme strøk?

Lenke til kommentar
Har hatt en pussig erfaring med C-750. På en femdagers reise sør på kontinentet begynte kameraet plutselig å spise batteri. Originale batteri tok ca 10 bilder før det var tomt. Med laderen liggende hjemme måtte jeg bruke alkaliske batteri. Også disse gikk fort tomme - beste fall 20-30 eksponeringer, og da uten å bruke LCD-skjermen. Kameraet har hatt en tilsvarende manøver under afrikas sol for et år siden. Under norsk himmel har jeg ikke opplevd dette. Nå skal kameraet igjen eksponere afrikanske motiver, og jeg er litt spent på hvordan det vil oppføre seg. Noen som har opplevd noe lignende? Noen som kan forklare hva som skjer? Liker det ikke varme strøk?

Tipset er nok å alltid ha med seg lader, og å sjelden benytte seg av alkaliske batterier (disse vil alltid vare kort tid på kameraet, og når kameraet har sluknet har du egentlig bare brukt 30% av batterikapasiteten).

Hvorfor kameraet "spiser batteri" i varme omgivelser vet jeg ikke, og jeg har ikke opplevd slik selv. (Nå har jeg ikke C750 selv, men jeg har en C730 liggende)

Lenke til kommentar
Hmm...ser at www.bestbuy.no har tilbud der en får HP945 + 128 mb brikke til totalt 2995,- Det var ikke ille pris..

 

Dette har 5.3 megapixels, mot C-765 som har 4...hva sier dere?

 

Styr unna HP. De kan lage skrivere, PC'er og slikt, ikke kameraer. Hold deg til anerkjente merker som først og fremst har drevet med kameraproduksjon lenge, altså før digitalkameraets inntog. Husk at optikken tross alt er noe av det viktigste. Det hjelper ikke med et pent karosseri på bilen hvis frontruta er matt og uklar...

Olympus, Nikon, Fuji, Canon osv. er mer å satse på.

Lenke til kommentar
Har hatt en pussig erfaring med C-750. På en femdagers reise sør på kontinentet begynte kameraet plutselig å spise batteri. Originale batteri tok ca 10 bilder før det var tomt. Med laderen liggende hjemme måtte jeg bruke alkaliske batteri. Også disse gikk fort tomme - beste fall 20-30 eksponeringer, og da uten å bruke LCD-skjermen. Kameraet har hatt en tilsvarende manøver under afrikas sol for et år siden. Under norsk himmel har jeg ikke opplevd dette. Nå skal kameraet igjen eksponere afrikanske motiver, og jeg er litt spent på hvordan det vil oppføre seg. Noen som har opplevd noe lignende? Noen som kan forklare hva som skjer? Liker det ikke varme strøk?

Har nylig vært på Tenerife, ingen problemer med verken orginale eller andre oppladbare batterier. Min 750 fungerte utmerket.

Endret av perah
Lenke til kommentar
Hmm...ser at www.bestbuy.no har tilbud der en får HP945 + 128 mb brikke til totalt 2995,- Det var ikke ille pris..

 

Dette har 5.3 megapixels, mot C-765 som har 4...hva sier dere?

 

Styr unna HP. De kan lage skrivere, PC'er og slikt, ikke kameraer. Hold deg til anerkjente merker som først og fremst har drevet med kameraproduksjon lenge, altså før digitalkameraets inntog. Husk at optikken tross alt er noe av det viktigste. Det hjelper ikke med et pent karosseri på bilen hvis frontruta er matt og uklar...

Olympus, Nikon, Fuji, Canon osv. er mer å satse på.

Helt riktig, ikke det at HP kan lage data heller, men men

 

Jeg har selv et mju 300 (3,2MP) en venn av meg har et HP kamera (husker ikke navn) men det har hvertfall 3,2 MP så de har samme utgangspunkt...

 

Så vi dro til polen med klasse, og da jeg så på bildene hans, kontra mine så var fargene rett og slett skikkelig "kjedelig og trøtte", mens mine olympus bilder hadde flotte farger.

 

Nå vet ikke jeg med denne hp modellen du henviser til, men har en liten følelse at du må litt opp i pris før hp leverer skikkelig ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...