Gå til innhold

Dårlig fps og henger seg med 6800LE


Festo

Anbefalte innlegg

Jeg byttet ut mitt Gf 4 Ti 4200 med Gainward 6800LE men får ikke noe særlig bedre fps i hl2 DM. Ligger på ca 60-40 med en del spillere. Har åpnet 16 piplines på det. Av og til så låser spillet seg i 5 sekunder. Har nyeste driver 66.93 og chipset driver.

 

Noen som har gode råd eller sliter med det samme? Eller er det ikke mer jeg kan forvente?

 

Andre maskin specs:

 

Amd Athlon 64 3000+ s754

MSI K8N Neo platinum edition s754

2x512 CorsairXMS3200C2 DDR-DIMM

Seagate barracuda 200gb s-ata

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av dere som har tenkt på at det å åpne 8 ekstra pipelines ikke er garantert å funke? Jeg har også opplevd en del restarter og frysninger med mitt 6800LE@16 pipelines og overklokk, men jeg skjønner ihvertfall hvorfor...

 

Hvis kortet derimot fryser når det kjører som STANDARD, da kan man kanskje begynne å lure på om noe er galt.

Lenke til kommentar
Ingen av dere som har tenkt på at det å åpne 8 ekstra pipelines ikke er garantert å funke? Jeg har også opplevd en del restarter og frysninger med mitt 6800LE@16 pipelines og overklokk, men jeg skjønner ihvertfall hvorfor...

 

Hvis kortet derimot fryser når det kjører som STANDARD, da kan man kanskje begynne å lure på om noe er galt.

er jo det jeg sier, at kortet fryser som standard. Trur alle skjønner at kortet kan bli ustabilt når det klokkes.

Lenke til kommentar
og Gainward sine 6800Le er ikke akkuratt de beste heller. De har hatt problemer med de første korta, men såvidt jeg vet den andre "utsendinga" er blitt fikset.

Sikker på at du ikke blander med 6600GT nå? Har hørt at ihvertfall POV hadde en feil på første batch med 6600GT.

 

 

Slackie; Trådstarter skriver " Har åpnet 16 piplines på det. Av og til så låser spillet seg i 5 sekunder. " Og du skriver at du har hatt samme problem. Da virker det som om begge har hatt problem med kortet etter at de har åpnet 8 ekstra pipelines, noe som er ganske selvforklarende.

 

Jeg har et Gainward 6800LE som ble kjøpt bulk for rundt to mnd siden. Det har jeg både åpnet alle pipelines på og klokket litt. Enkelte ganger har jeg måtte skru ned klokking eller prøvd å stenge pipelines pga. mistanke om ustabilitet, men alt i alt har det ikke vært noen problem å kjøre med de 8 opprinnelige pipelines, heller ikke med 16.

 

Jeg klarer ikke å konkludere med at 6800LE er århundrets dritkort når jeg betalte 2000,- og kjører alle spill glatt med høye instillinger, samt får 10 900 3dmarks (03).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...