Gå til innhold

Kodequiztråden, løs kodene


Anbefalte innlegg

Ok. Jeg tror ikke denne tråden eksisterer fra før.

Dette fungerer slik at den som løser koden/oppgaven først, får stille neste kodespørsmål.

Ingen stiller nytt spørsmål før svaret er bekreftet riktig!

 

Siden jeg starter tråden her, så får jeg være den første til å stille et kodespørsmål:

 

En enkel en! Hva skal stå i stedet for '?' ?

 

001 - 101 - 110 - AAA - BBB - 110 - ?1? - ??? - BBB

 

 

#EDIT av moderator - Endret emnefeltet så alle ordene syntes (også de i undertittelen)#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste systemet jeg ser; 001 - 101 - 110 - AAA - BBB - 110 - 010 - 001 - BBB - AAA - 001 - 101. Hvis jeg antar at A er det motsatte av B, så er de 5 første kodene akkurat det motsatte av de 5 etterpå. Jeg antar litt vel mye på en gang her, og for å være ærøig så tviler jeg på at det er rett, men det er da verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

XXXXXXX, OOOOOOO, XOXOXOX, OOXXXOO, XOXXOOO, OOOXXOX

Her er det motsatt for hver streng.

 

XXXXXXX er til OOOOOOO

som

XOXXOOO er til OOOXXOX

 

Streng 3 og 4 går i et annet men også motsatt mønster som streng 7 og 8 også vil gjøre.

 

 

2, 3, 22, 23, 222, 33, 223, 2222, 233, 2223 ?

 

2 får en ny 2er i tredje streng, femte streng og åttende streng. Etter tre gjentagelser går det to hakk mellom hver gang 2erne får ny 2er.

Neste gang 2erne får ny 2er, blir da i ellevte streng.

Da ser jeg på tiende streng at den skal få treer i stedet for 2er, slik som fjerde og syvende også får.

 

Dette ble en rotete forklaring, men dette er den beste forklaringen jeg kan få frem om mønsteret jeg så. Har kanskje tenkt litt annerledes enn hva oppgaven krever.

Endret av anth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...