Gå til innhold

netshop 1557 tar kvelden


gnikk

Anbefalte innlegg

har hatt min netshop 1557 siden i sommer, men nå i november tok den plutselig kvelden. ville ikke starte opp skikkelig, stod bare og rebootet. sendte den inn til netshop og fikk beskjed om at harddisken var så ødelagt som det var mulig, så denne ble erstattet. trodde at nå var alt i skjønneste orden, men tok bare 2 dager før nøyaktig det samme skjedde igjen. netshop finner ingen feil med maskinen. det eneste jeg kan tenke meg er at bruken av progrmmet "speedswitch" kan ha medvirket. er det noen her som har opplevd det samme, eller lignende ved bruk av speedswitch?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Speedswitch, nå har ikke flyttet på den late venstrehånda mi til å gå inn på google eller altavista for å finne ut hva det er for noe.

 

Men hvis det er som jeg mistenker at det er.... uff nei, nå googler jeg.. 1 sek...........

 

Nettopp, var som jeg trodde:

 

SpeedswitchXP V1.4 (661 KB) Primary download site blablabla...

Install Intel's speedstep applet for Windows 2000/XP etcetera etcetera....

 

Dvs. Speedswitch er ikke et "farlig" program, eneste det gjør er å senke hastigheten på CPU, ikke overklokke den, og er ment å brukes med Centrino-løsninger.

 

Speedswitch kan ikke ha skadet maskinen din.

 

 

Har du prøvd en helt ny install av Windows, drivere osv osv.

Nøyaktig når skjer det at den tar kvelden, og hva bruker du maskina mest til? F.eks er det noen spesielle spill du pleier å spille?

 

 

Karma

Lenke til kommentar

Noe lignende skjedde med min 1557 nå i januar.

Hadde speedswitch installert - men det har jeg hatt hele tiden.

Rett før den tok kveld installerte jeg Far Cry, og spilte dette. Da jeg startet maskinen neste gang - var hardisken ødelagt...

 

Dette var en Hitachi disk på 80gb - 5400rpm. Har hørt at folk har hatt

problemer med tikkelyder fra den (det hadde jeg også)

Hvilken disk hadde du?

Lenke til kommentar

hadde den samme disken som deg, begge gangene det skjedde. når jeg tenker meg om så hadde jeg iallefall innstallert og spilt farcry FØRSTE gangen, men ikke den andre. venter på å få tilbake maskinen nå, skl prøve uten speedswitch tenker jeg.

Lenke til kommentar

Kjører selv speedswitch på min AOpen Barebook 1557GLS, du kan velge om du

vil at den skal senke hastigheten på CPU ved batteribruk etc...

 

mao. det er ikke et overklokkingsprogram, kun nedsenking ved behov.

 

Av HD bruker jeg den nye Scorpio serien fra WD, 5400RPM, 80GB, 8MB cache.

Anbefales, koster 1250,- på netshop.no (fikk med King Size Lion ved kjøpet) :p

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

det jeg opplevde, før begge gangene er at speedswitch plutselig begynte å kjøre (eller eventuelt vise) på dynamic uansett hva jeg stilte inn på. dette gjorde ikke programmet de første månedene jeg hadde maskinen, som også da var helt problemfrie.

Lenke til kommentar
Speedswitch, nå har ikke flyttet på den late venstrehånda mi til å gå inn på google eller altavista for å finne ut hva det er for noe.

 

Men hvis det er som jeg mistenker at det er.... uff nei, nå googler jeg.. 1 sek...........

 

Nettopp, var som jeg trodde:

 

SpeedswitchXP V1.4 (661 KB) Primary download site blablabla...

Install Intel's speedstep applet for Windows 2000/XP etcetera etcetera....

 

Dvs. Speedswitch er ikke et "farlig" program, eneste det gjør er å senke hastigheten på CPU, ikke overklokke den, og er ment å brukes med Centrino-løsninger.

 

Speedswitch kan ikke ha skadet maskinen din.

 

 

Har du prøvd en helt ny install av Windows, drivere osv osv.

Nøyaktig når skjer det at den tar kvelden, og hva bruker du maskina mest til? F.eks er det noen spesielle spill du pleier å spille?

 

 

Karma

Det var det jeg også trodde :)

Har selv kjørt det lenge, og har aldri hatt problemer med det.. Var derfor jeg ikke skjønte hvorfor man måtte holde seg unna det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...