Gå til innhold

Raskt, rimelig og kompakt kamera.


Anbefalte innlegg

hei,

 

Jeg er på jakt etter nytt kamera etter at mitt Olympus C-1 er blitt ganske utdatert. Egentlig så er det hurtighet, batteritid, brukervennlighet og størrelse/design som er det viktige. Kameramarkedet er jo veldig uoversiktlig, så jeg tenkte jeg skulle undersøke litt hva dere med peiling mener.

 

Prisgrensen er satt på 3000 kr, men jeg kan nok strekke meg litt hvis det vil hjelpe mye. For øyeblikket så er det Casio exlilim z-40 jeg har sett for meg, men etter mange SVÆRT varierende erfaringer så vet jeg ikke helt. Jeg regner med at mange vil anbefale ixus-kameraene, men av en eller annen grunn så liker jeg de ikke noe særlig. Bør jeg kanskje overtales?

 

Bildekvalitet er ikke SÅ viktig, men jeg vil ikke ha web-kam kvalitet på bildene.

Konklusjon: Hvilket kompaktkamera er best i <3000 kr klassen?

 

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er litt smak og behag. På jobben bruker jeg ofte et ixus 430 (identisk med 500, bare med 4 mp ikke 5). privat har jeg kjøpt Sony W1. Ingen tvil hvilket kamera jeg foretrekker, det er Sonyen. Den er noe større, men den er overhodet ikke stor. Les erfaringene på Akam. Det er smak og behag, du må selv finne ut hva du liker!! :thumbup: Du får W 1 til under 3000,-

Endret av Håkon03
Lenke til kommentar

Jeg har MEGET gode erfaringer med IXUS II.

 

Jeg har haft det et år, og det har altid ligget i min taske (det kan være lidt hårdt!)

 

jeg har taget billeder af f.eks en brand om natten - med godt resultat, til fester, på skitur ved minus 20 grader (det var i en inderlomme undtagen når jeg tog billeder) og ved masser af andre lejligheder.

 

Det eneste jeg har savnet er lidt mer zoom, men hvis dine adidas :thumbup: kan gøre det, så kan jeg varmt anbefale kameraet.

Lenke til kommentar

canon ixus 30? får du for 2659,- hos pcutstyr.no:

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=148016

 

har det ikke selv, men tror jeg kommer til å kjøpe det etter å ha kikket rundt etter nytt kamera i noen uker. mye bra erfaringer rundt på nettet. virker også som om folk synes det gir mindre støyete bilder enn ixus 40 :thumbup:

 

http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...thod=sidebyside

Lenke til kommentar

ixus 40 koster vel fremdeles 2900 på elkjøp...

 

exilim z50 koster vel ca 3000 gjør d ikke d? jeg har z55 og er storfornøyd.

 

En kompis satt og lekte seg med kamerat mitt en hel kveld, og sa at hadde det vært hans canonkamera så hadde han vært tom for batteri 2 ganger i løpet av kvelden.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...