Gå til innhold

oppgradere en 2 år gammel dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg Dell 8100, ikke kan jeg bytte ut strømforsyning, fordi strømkontaktene passer ikke på HK, må har Dell-typen! ikke kan jeg bytte ut og sette inn cpu-kjøler istedet for kanalen som står i (Kjøler treffer ikke på inn i ramma der). Ikke passer det med kabinett-vifte å sette. hullene treffer ikke der...

Så er det med rd-ram minne, må ha to, svindyre og! Da får jeg ikke gjort noe med støy fra den. -31db.- huff - får vel selge den,,,,,

Lenke til kommentar
Selv har jeg Dell 8100, ikke kan jeg bytte ut strømforsyning, fordi strømkontaktene passer ikke på HK, må har Dell-typen! ikke kan jeg bytte ut og sette inn cpu-kjøler istedet for kanalen som står i (Kjøler treffer ikke på inn i ramma der). Ikke passer det med kabinett-vifte å sette. hullene treffer ikke der...

Så er det med rd-ram minne, må ha to, svindyre og! Da får jeg ikke gjort noe med støy fra den. -31db.- huff - får vel selge den,,,,,

Amen! Den _var_ bra i sin tid, men min Dimention 8100 er også på vei ut. Og neste maskin blir ikke noen Dell. Og btw, 128 meg ram var ikke nok for to år siden. Det var på grensen til for lite da jeg kjøpte min maskin for fire-fem år siden.

 

Ontopic, støtter forslagene om å beholde cpu, harddisk, evt også cd/dvd, mus, tastatur, skjerm etc, et hvedkort, ram og gpu til enkel spilling går sikkert an å presse under 4000, men vit at om du skal fortsette å spille må du nok fortsette å oppgradere etter som tiden går. Dyr hobby, dette ;)

Lenke til kommentar

Hvis du lar den gamle dellen være som den er, så kanskje du kan få moren din til å bruke den (mødre har ikke de mest vanvittige krav til ytelse) og kanskje øke budskjettet på den nye en smule. Snakk med både mor og far gjerne, hør om det er diverse jobber du kan ta for å tjene penger til den nye pcen. Vis dem at du virkelig ønsker deg den nye pcen og er villig til å jobbe hardt for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...