Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen ideer om crossere?


wewwen

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe moped, skal ha en crosser, men er ikke sikker på hvorfor en.

sikler litt på MH furia men folk sier at de går så fort i stykker når du trimmer dem?

men skulle ikke ha brukt for mer en et effekta anlegg. å ødelegger det motoren i så tilfelle?

 

men så må det passe for lomme boka og da. så de kan ikke koste mer enn 17 tusen.

 

MVH: mR_cRaZy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pøh! Furia holder seg helt fint om man steller de fint. Samme motor i f.eks MH Furia, RX, Aprilia RX, Yamaha TZR etc.

 

Det som er galt med MH er litt skral kvalitet på skruer på resten av sykkelen og slikt. Bare stell pent med sykkelen så vil du ha en god venn.

 

MH RYZ er kulere. ;)

ja det er vel am6 i furia også :p

 

 

 

men jeg tenkte på svingarmen jeg.....

 

 

er vist en svakhet der et sted...... :no:

Lenke til kommentar

Hadde en furia før, 2002 modell.. Den var helt knall den..

De holder seg bare du passer på dem og steller dem pent..

 

Hvis du skal ha en moped du bare skal kjøre rundt og herje med og hvis du ikke har planer om å vedlike holde sykkelen, DA burde du ikke gå for MH..

 

Suzuki RMX er kjent for bra kvalitet men den har en LITT svakere motor enn på MH og den gjengen da men :tease:

Lenke til kommentar
Hadde en furia før, 2002 modell.. Den var helt knall den..

De holder seg bare du passer på dem og steller dem pent..

 

Hvis du skal ha en moped du bare skal kjøre rundt og herje med og hvis du ikke har planer om å vedlike holde sykkelen, DA burde du ikke gå for MH..

 

Suzuki RMX er kjent for bra kvalitet men den har en LITT svakere motor enn på MH og den gjengen da men :tease:

men så trenger ikke suzuki motoren å bytte veiv når man bytter sylinder da ;):tease:

Lenke til kommentar
Hadde en furia før, 2002 modell.. Den var helt knall den..

De holder seg bare du passer på dem og steller dem pent..

 

Hvis du skal ha en moped du bare skal kjøre rundt og herje med og hvis du ikke har planer om å vedlike holde sykkelen, DA burde du ikke gå for MH..

 

Suzuki RMX er kjent for bra kvalitet men den har en LITT svakere motor enn på MH og den gjengen da men  :tease:

men så trenger ikke suzuki motoren å bytte veiv når man bytter sylinder da ;):tease:

eeeeh :hrm:

 

Se hva jeg skreiv da mann, før du byner å kommentere!

"Suzuki RMX er kjent for bra kvalitet men..."

 

finn på noe annet å gjøre enn å kommentere ting som egentlig ikke er nødvendig å kommenter du... :yes:

Lenke til kommentar
Hadde en furia før, 2002 modell.. Den var helt knall den..

De holder seg bare du passer på dem og steller dem pent..

 

Hvis du skal ha en moped du bare skal kjøre rundt og herje med og hvis du ikke har planer om å vedlike holde sykkelen, DA burde du ikke gå for MH..

 

Suzuki RMX er kjent for bra kvalitet men den har en LITT svakere motor enn på MH og den gjengen da men  :tease:

men så trenger ikke suzuki motoren å bytte veiv når man bytter sylinder da ;):tease:

eeeeh :hrm:

 

Se hva jeg skreiv da mann, før du byner å kommentere!

"Suzuki RMX er kjent for bra kvalitet men..."

 

finn på noe annet å gjøre enn å kommentere ting som egentlig ikke er nødvendig å kommenter du... :yes:

du sa at du får mer effekt ut av en furia (am6) det er også sant!

 

men veiva på am6 tåler ikke like mye som en suzuki veiv ;)

 

 

så det er jo et "nødvendig" inlegg det jeg hadde da :p

 

 

det hjelper på en måte han som skal kjøpe seg sykkel ;)

Lenke til kommentar
Hadde en furia før, 2002 modell.. Den var helt knall den..

De holder seg bare du passer på dem og steller dem pent..

 

Hvis du skal ha en moped du bare skal kjøre rundt og herje med og hvis du ikke har planer om å vedlike holde sykkelen, DA burde du ikke gå for MH..

 

Suzuki RMX er kjent for bra kvalitet men den har en LITT svakere motor enn på MH og den gjengen da men  :tease:

men så trenger ikke suzuki motoren å bytte veiv når man bytter sylinder da ;):tease:

eeeeh :hrm:

 

Se hva jeg skreiv da mann, før du byner å kommentere!

"Suzuki RMX er kjent for bra kvalitet men..."

 

finn på noe annet å gjøre enn å kommentere ting som egentlig ikke er nødvendig å kommenter du... :yes:

du sa at du får mer effekt ut av en furia (am6) det er også sant!

 

men veiva på am6 tåler ikke like mye som en suzuki veiv ;)

 

 

så det er jo et "nødvendig" inlegg det jeg hadde da :p

 

 

det hjelper på en måte han som skal kjøpe seg sykkel ;)

å herregud :nei:

 

Det er jo akkurat det jeg sier!

Suzuki har bedre kvalitet!!!!

 

huff å huff !! *oppgitt*

 

plz, gå å sov noen dager eller noe a..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TSX!! Ingen over, ingen ved siden... For prisen av en ny MH eller RMX kan du kjøpe en godt brukt tsx og trimme/style den som du vil. Har kamerater som har kjørt i hjel både MH Furia og RMX, mens mitt største problem når jeg hadde tsx var knekte hendelkuler. Kvalitet fremfor nye "plastmonstre"(<- profesjonell mc-forhandler brukte uttrykket!)

Lenke til kommentar

tsx er en stygg moped originalt. men den kan bli fet hvis du har interesse for moped og gidder å legge tid i å mekke og style den.

 

hvis du skal ha ny moped er derbi et bra valg. bra motor og god kvalitet.

am6ene er bra de også! og de finnes det masse trimm til.

 

ville Ikke ha valgt smx/rmx, fordi den går dårlig orignalt. også synes jeg ikke den er så pen ;)

 

hvis jeg skulle hatt ny, ville jeg gått for peugeot XPS eller MH RYZ!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er det nå gamlefar skal komme med et forslag?? :p

 

Da jeg var 16 år var det TS 50X som var hot (eller bare "X" som vi kalte den).

Hadde ikke en slik selv, men jeg må si jeg siklet litt etter de. Selv hadde jeg en italiensk Tempo Tiger som var trimma (110km/t på sletta :thumbup: ).

Tror de som hadde X brukte et trimsett som heter Malozzi eller noe slik. Med riktig innkjøring og pen behandling var det ikke problem å få disse over 110km/t.

En nabo av meg hadde et trimsett som han klarte å holde 140km/t på, men det brant opp stempelringene hele tiden.

Hvis de nyere X'ene er like holdbare som de gamle så ville jeg uten tvil ha valgt en slik.

Som remzy skriver, ingen over ingen ved siden.

 

Huff, 15 år siden jeg hadde min glanstid som mopedist. Savner den tiden. :cry:

Lenke til kommentar
*Host* Optimistiske 140 kilometer i timen.

 

En fulltrimmet RX jeg vet om holdt 142km/t målt med GPS i en tunell tror jeg. Tvilsomt at noen TSX går så bra.

Trodde det ikke vi heller, helt til en annen fyr og noen andre kjørte i bil etter kun for å få det bekreftet.

Og det stemte, han lå faktisk i 140 på langslettene. Kan selfølgelig ikke dokumentere dette på noe hvis. Men det var faktisk tilfelle.

Men som jeg skrev, dette var kun en vi opplevde det med. Resten av de som hadde X fikk kun litt over 110 på sine.

Vet også at man fikk tak i vannavkjølt 80ccm trimsett til disse moppene.

 

Edit: Øh, GPS i en tunnel???? Tror du skal få sjekket de dataene en gang til. Får ikke min GPS til å funke inni stua jeg sitter nå engang. Hvordan har de fått til å måle med GPS inni en tunnel da?? Hmmm...hvem kommer med tvilsomme utsagn nå da?

Endret av Rattata[No]
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
TSX!! Ingen over, ingen ved siden... For prisen av en ny MH eller RMX kan du kjøpe en godt brukt tsx og trimme/style den som du vil. Har kamerater som har kjørt i hjel både MH Furia og RMX, mens mitt største problem når jeg hadde tsx var knekte hendelkuler. Kvalitet fremfor nye "plastmonstre"(<- profesjonell mc-forhandler brukte uttrykket!)

tsx er best! går akkurat så fort du vil, hørt om 20hk trimsett til den, og den tåler utrolig mye juling, tross luftkjølinga. modder du en tsx litt med bremser heving, knastdekk, lakk crosserstyre og motor har du ensykt fet rask og driftsikker mop :thumbup:

 

EDIT: xxen ble levert som 80 og 125 også , forklarer den gode kvaliteten

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...