Gå til innhold

Kjøling av harddisker


Anbefalte innlegg

Jeg har 2 harddisker i et kabinett. Dem står 1-2 cm fra hverandre.

 

Så lurer jeg på å montere hd-kjølere (fra PS-data) som monteres på undersiden av disken. Bør jeg omplassere diskene, da den ene vifta vil blåse rett ned på den underste disken.. Eller har ikke dette noe å si? Den varme lufta vil jo kanskje blåses vekk fra den underste disken uansett...

 

Er litt usikker her..

Endret av PowerZone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er nok heller å bare justere/flytte en kabinettvifte slik at den blåser ned på/opp mellom diskene. Jeg hadde en harddisk som tok kaka etter overoppheting for noen år siden, men etter at jeg puttet en kabinettvifte som sto og blåste mellom/på diskene så har det vært bare fryd og gammen. :)

Lenke til kommentar
Jeg har 20 harddisker i et kabinett. Dem står 1-2 cm fra hverandre.

 

Så lurer jeg på å montere hd-kjølere (fra PS-data) som monteres på undersiden av disken. Bør jeg omplassere diskene, da den ene vifta vil blåse rett ned på den underste disken.. Eller har ikke dette noe å si? Den varme lufta vil jo kanskje blåses vekk fra den underste disken uansett...

 

Er litt usikker her..

20 disker i et kabinett? Hva slags kabinett har du da? hvis kabinettet har egne plasser til vifter, bør du fylle opp disse først.

Lenke til kommentar

Jeg har ville gått for forslaget om å benytte en vanlig kabinett vifte. Det er billigere, og du sparer deg for litt plass.

 

Hvis du evt. skulle benytte harddisk kjølere, så tar jo en harddisk kjøler opp en 3,5" brønn.

 

I en 3,5" brønn med plass til 4 enheter vil det da se slik ut :

 

Harddisk

Harddisk kjøler

Harddisk

Harddisk kjøler

 

 

Sist jeg så på harddisk kjølere, så tok de opp en 3,5" brønn. Tror det er slik nå også, men om jeg tar feil, så unnskyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...