idos Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Sitter å prøver å installere drivere til trådløs kortet på min ACER 290E Klarer forsåvidt å finne drivere, men har ikke peiling på hvordan de skal installeres. (OK jeg er linux noooob ) Han noen gode tips på hvordan dette skal gjøres ? tror (99% sikker) det er intel 2100 (broadcom chip) i det innybygdre kortet) Distroen jeg bruker er mandrake 10.1
Gronz Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Alle nødvendige drivere *skal* være bygget inn i kjernen/tilgjengelig som moduler.
idos Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Skrevet 19. januar 2005 De er tydeligvis ikke det. Det viser seg nå at det er Broadcom chip. ( BCM94306 802.11g NIC) denne har tydeligvis inge modul. Fant ved søk på nettett at de fleste (alle jeg kommer over) bruker ndiswrapper. Denne sliter jeg med å installere. (ikke bare å dobbel klikke her i gården nei ) jaja.. en vakker dag ser jeg vel tilbake på dette og ler over min inkompetanse..
Gronz Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 http://www.linuxquestions.org/hcl/showprod...php?product=810 ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå