Gå til innhold

Når kommer egentlig D500?


Anbefalte innlegg

"Linda Marita"

Jeg bestilte fra Nymoen data på Lørdag.

Han hadde ikke på lager da, men holdt meg uoppfordret oppdatert om hvordan det lå an de neste 2 dager....stort pluss.

Nå er pakken underveis og i følge pakkesporing jeg har gjort på nettet er den nå i mitt nærområde. Får den vel da i morgen.

 

Kanskje bedre å bestille fra de små? Han (Nymoen data) var også best på pris for en D500 uten noen form for binding.

 

L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo bra.. antar at de "store" butikkene ikke har mulighet til å opprettholde slik kundeservice... Synd at de ikke er billige med abb... er det jeg skal ha nemlig, har kontantkort nå og det er DYRT!!! Så jeg har ventet en stund til det kom en telefon som jeg har skikkelig lyst på slik at jeg kan kjøpe litt billigere m/abb.. Siden jeg skal bytte allikevel.. Får bare vente en liten stund til da ;)

Men tror telefonen er SUPER, så det er ikke tvil om at det er den jeg skal ha :)

Helst før knøttet mitt kommer i april, så jeg får filmet litt :)

Lenke til kommentar

Til "Linda Marita" igjen....

Skjønner jo at det er en investering i å skaffe seg en ny mob, men ikke glem da....at abonnementsubsidierte telefoner, kun er en form for avbetaling og blir i de fleste tilfeller veldig dyrt på sikt!

Har selv "Talkmore", med fast lav pris og kjøper aldri subsidierte telefoner....

(unntatt min første da)

Men dette blir kanskje litt "off topic"

 

Lykke til med "knøttet" forresten!

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Jeg klarte å skaffe meg en D500 til 2300kr med telenor bedrift på expert :w00t: . Det var en som hadde bestilt, men som hadde et finsk simkort så det funket ikke med det, og for å finne ut det så måtte jo han teste om det funket eller ikke... Derfor fikk jeg i tilleg avslag på 300kr!!! :D Så da ble total prisen 2000kr :whistle:

Lenke til kommentar
Rag-fo: I de fleste tilfeller nå så er det så gode priser på D500 med abo at å kjøpe den uten abo vil ikke betale seg selv om man benytter talkmore hele tiden.

 

Da skal man isåfall ha et meget høyt forbruk.

I de ---fleste tilfeller---- sier du?

Bøyer meg jeg, om du gir meg en del eksempler?

 

Men høyt forbruk sier du???

 

Jeg har en jobbtlf og en privat. På den private har jeg Talkmore, med et lavt forbruk (100 - 250 mnd)...og nettop derfor er det så lønnsomt ikke å ha subsidiert telefon med bundet i dumme månedsavgifter og i tillegg dyre sms og minutter.

 

Men greit, bøyer meg for eksempler. (Men kanskje vi er litt "off topic")

Lenke til kommentar
Rag-fo: I de fleste tilfeller nå så er det så gode priser på D500 med abo at å kjøpe den uten abo vil ikke betale seg selv om man benytter talkmore hele tiden.

 

Da skal man isåfall ha et meget høyt forbruk.

I de ---fleste tilfeller---- sier du?

Bøyer meg jeg, om du gir meg en del eksempler?

 

Men høyt forbruk sier du???

 

Jeg har en jobbtlf og en privat. På den private har jeg Talkmore, med et lavt forbruk (100 - 250 mnd)...og nettop derfor er det så lønnsomt ikke å ha subsidiert telefon med bundet i dumme månedsavgifter og i tillegg dyre sms og minutter.

 

Men greit, bøyer meg for eksempler. (Men kanskje vi er litt "off topic")

Mobilen får du nå til 2300,- med bindingstid til tele2. Dette aboet koster 119,- i måneden, og man slipper registreringsavgift om man har et nr fra før. Dvs at totalkostnad for telefon = 2300 + (119x12). Altså 3728,-. Billigste uten abo er for tiden 4169, pluss ca 100 i frakt + 199 i registreringsavgift = 4469,-.

 

I smser, så må man da sende over 2000 sms i løpet av et år for at talkmore skal være billigere, evt ringe nesten 8000 minutter, eller 133 timer. Da dette er et forbruk som ikke så altfor mange har, vil det for de aller fleste passe helt fint å benytte seg av tele2 mobil pluss, da det blir det billigste alternativet for de. I tillegg når de kan betale kun halvparten av telefonens pris først, og så resten i avdrag uten rente (abo-månedspris) så synes de det er en betraktelig enklere måte å gjøre ting på, de færreste vil skylle ut over 4000,- på en ny mobil. Og dette gjelder selv om de kanskje har et forbruk som gjør at totalprisen blir dyrere med tele2 enn med talkmore.

 

EDIT: For å summere opp, så er det billigst å kjøpe med binding for de med lavt forbruk, mens for de med et veldig stort forbruk, så er det hakket dyrere å kjøpe med binding.

 

For deg rag-fo, så hadde D500 blitt billigst med bindingstid.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

"Alastor"

 

Har ikke noe problem jeg, med å bøye meg for eksempelet. (Sa jo at "i de fleste tilfeller" jeg da, i mitt svar til "Lindamarita")

Har ikke sett dette tilbudet til Tele 2 jeg.

Og finnes dette tilbudet (og det gjør det selvsagt, siden du sier det) så er det ikke dårlig. Gir deg rett i det.

 

Var inne på Tele2 siden og så på prisene...puh...

Dette jeg ikke liker. Forskjellige priser på alt mulig....

Aldri noe fast å forholde seg til...

Dyre sms og samtaler til Netcom, så jeg.

Fordelaktig til fasttelefon og telenor.

 

Ga opp å regne der og gikk på telepriser.no, og gjorde noen eksempler der jeg.

 

Men må rette litt på deg. Du får telefonen billigere uten bind av noe slag, på "Nymoen data". (4073,-)

Har selv kjøpt der.

Og registr.avg...betaler jeg da ikke.

Skjønner heller ikke hvordan du kan si at man må ringe 8000 min, for at det skal lønne seg?

Men flisespikkeri fra meg dette.

Vi kan sikkert regne frem og tilbake i det uendelige....

 

Uansett, blir jeg nok i Talkmore jeg.

 

Men greit . Tilbake til det tråden handler om. Jeg får telefonen i morgen, ser jeg av pakkespor....

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

8000 minutter kom jeg fram til pga det koster 89 øre å ringe med tele2 i minuttet (hvis man ringer like mye til netcom som til fasttelefon) mot talkmore sine 80 øre.

 

Dvs man sparer 9 øre i minuttet på talkmore, så om telefonen da er ca 700 (i mitt eksempel) billigere å kjøpe med abo (pris på tlf pluss aboavgift) enn å kjøpe uten abo, så må man ringe da 8000 minutter før man har tjent inn de pengene. 9 øre pr minutt ganger 8000 ;).

 

Men ja, tilbake til on-topic, nå er D500 på vei inn flere steder iflg amobil.no sin prisguide :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...