Gå til innhold

Oppgradering av dataen!


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å oppgradere dataen min. Her er det jeg hadde tenkt til å kjøpe..

 

 

 

Tower: Aspire X-Dreamer II Miditower blue 400W ATX

Hovedkort: MSI K8N Neo Platinum nForce3 250Gb 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket754 ATX

Prosessor: AMD Athlon64 Newcastle 3000+ AX 2000MHz/2.0GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket754

RAM: Kingston KVR400X64C3A/512 512Mb DDR PC3200 400MHz 184pin Unbuffered CL3

Tv-kort: Leadtek WinFast TV2000XP Expert (stereo)

 

Er dette bra eller burde jeg bytte ut noen av de delene?

Burde jeg ha en RAM-brikke til?

 

 

 

DanThaMan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra oppsett, som gir mye for pengene.

 

Skal du satse på å spille HL2 og slike spill, så er en 512MB brikke til å foretrekke.

Det skal jo sies at i slike meget detaljerte spill som HL2 og doom3, er uten tvil skjermkortet den viktigste komponenten.

 

Så kriteriene mine blir nok en 512MB brikke til. ;)

Lenke til kommentar

var jeg deg ville jeg kjøpt en 1024mb minnebrikke ikke to 512 mb brikker.

for snart vil du får bruk for det vist du vil spille på de nye spillene....

 

for du trenger også snart å ha 2048 for å spille optimalt og da vil du slippe å skifte ut begge 512 brikkene for da kan du bare kjøpe en 1024 mb brikke til når du vil...

Endret av Curtis Jackson
Lenke til kommentar

så litt til på det oppsettet ditt var jeg deg ville jeg kjøpt et litt dyrere kabinett og egen PSU for de PSUene som følger med har en tendens til å bråke litt....

 

her er et eks.

 

thermaltake xaser Tsunami Aluminium

 

Thermaltake Purepower Butterfly 480W

 

du bør også satse på socket 939 da dette er litt raskere

Endret av Curtis Jackson
Lenke til kommentar

litt feil, er enig i at han burde gå for s939, men det er ikke mye raskere..

Men det gir deg muligheten for å oppgradere om et år eller 2 :thumbup:

 

 

EDIT: trur ikke prisen på kabinett er det viktigste :tease: Kanskje han faktisk liker det? Foreløpig trur jeg ikke det er noe poeng å begynne med ny PSU o.l

 

Eneste er dette med s939...

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar
thermaltake er mye stillere og sikkert bedre kjølt og jo det er lurt å kjøpe ekstern PSU for du vet ikke om den som følger med i kabinettet er så stille.. men det får være opp til han selv og bestemme :thumbup:

 

desuten vil thermaltake sikkert være bedre kvalitet på o.l.....

Okey, må nesten le litt nå, for jeg har hatt to Thermaltake vifter i mitt liv, en Thermaltake Volcano 9 og en Volcano 12. Det er de to verste viftene jeg noen gang har kjøpt, og jeg har kjøpt mange vifter. Det er ikke en overdrivelse å si at de bråka som to tornadoer, det sykeste jeg har vært borti... Var ikke engang fornøyd med kjølinga, den ene vifta skulle klare å kjøle inntil AMD 2800+ prosessor, og jeg kjørte den på en AMD Thunderbird 1,4 GHz. Tenkte at dette skal gå fett, nå kan jeg kjøre vifta på rundt 1800 rpm og holde rundt 40 grader, men neida, jeg måtte kjøre den på 3800 rpm, og allikevel holdt cpu'en hele 55 grader. Men da ga jeg f.... og lot den kjøre på det, hadde jeg satt den opp mer da så hadde jeg fått hodepine etter et halvt minutt. Bråka nok som det var på 3800 rpm, får huepine uansett :p Den andre vifta var ikke noe bedre....

 

Så å si at Thermaltake generelt er like med kvalitet er bare "bull...".

De har sikkert produkter av kvalitet, men de jeg har testa er bare ubrukelige. Mulig de har bra psu, det vet jeg ingenting om...

Lenke til kommentar
thermaltake er mye stillere og sikkert bedre kjølt og jo det er lurt å kjøpe ekstern PSU for du vet ikke om den som følger med i kabinettet er så stille.. men det får være opp til han selv og bestemme :thumbup:

 

desuten vil thermaltake sikkert være bedre kvalitet på o.l.....

Okey, må nesten le litt nå, for jeg har hatt to Thermaltake vifter i mitt liv, en Thermaltake Volcano 9 og en Volcano 12. Det er de to verste viftene jeg noen gang har kjøpt, og jeg har kjøpt mange vifter. Det er ikke en overdrivelse å si at de bråka som to tornadoer, det sykeste jeg har vært borti... Var ikke engang fornøyd med kjølinga, den ene vifta skulle klare å kjøle inntil AMD 2800+ prosessor, og jeg kjørte den på en AMD Thunderbird 1,4 GHz. Tenkte at dette skal gå fett, nå kan jeg kjøre vifta på rundt 1800 rpm og holde rundt 40 grader, men neida, jeg måtte kjøre den på 3800 rpm, og allikevel holdt cpu'en hele 55 grader. Men da ga jeg f.... og lot den kjøre på det, hadde jeg satt den opp mer da så hadde jeg fått hodepine etter et halvt minutt. Bråka nok som det var på 3800 rpm, får huepine uansett :p Den andre vifta var ikke noe bedre....

 

Så å si at Thermaltake generelt er like med kvalitet er bare "bull...".

De har sikkert produkter av kvalitet, men de jeg har testa er bare ubrukelige. Mulig de har bra psu, det vet jeg ingenting om...

var ikke cpu kjøler det var snakk om så vidt jeg har forstått ,men kabinett og airflow i disse.

om du kan vente litt så kommer det jo et ganske pent og billig lian li inn på lager hos microplex snart :)

 

menne er ikke sikker på om noen har spurt ,men hvilket skjermkort skal du ha? eller har du?

Lenke til kommentar

Hallo!!!! :( Er fullt klar over det, hadde du bare lest hele innlegget mitt så hadde du forstått alt bedre. Curtis skrev at Thermaltake er sikkert bedre kvalitet, ville da vise at ikke alt de lager tydligvis er av kvalitet. Skrev også nederst at det er mulig de har bra psu, men det vet jeg ingen ting om ettersom jeg aldri har prøvd Thermaltake psu... Men ville blitt overaska dersom de faktisk lager stillegående psu vifter, da cpu-viftene deres bråker som tornadoer, i alle fall de to jeg har vært borti... Burde da i så fall klare å lage roligere cpuvifter....

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...