Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ping med ADSL2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kommer vel litt an på hva man pinger og hvor langt borte dette er..

jau... :tease:

Men det kan hende noen har hatt ADSL først, deretter fått seg ADSL2, og da kan man si om pingen ble høyere eller lavere ;)

Njaal

Endret av Njaal[NOR]
Skrevet

jepp, tror ikke pingen vil endres noe merkbart, i og med at det er routing og teknologi som bestemmer dette i utgangspunktet.

Eneste man kan gjøre er å bytte leverandør, av det jeg har hørt av folk er tele2/tiscali/kvalito de verste leverandørene på ping/til spilling.

Jeg har catchcom adsl og er ganske fornøyd med pingen, jeg fikk ca 4ms bedre ping når jeg bytta fra telenor.

Skrevet
Noen som har ADSL2 enda?

Hvordan blir pingen ca?

heh, spørsmålet er "galt". det blir umulig å si hva *du* vil få i ping med adsl2 utifra hva andre får.

enkel analogi: du sitter på bunnen av en dal i gokk og får ikke signal på mobilen din og klandrer nokia for elendige mobiltelefoner. er liksom ikke helt slik det fungerer...

Skrevet

Ikke noe forskjell på ping med min ADSL2+ linje kontra den gamle ADSL linja. Som forøvrig er samme linje, men blitt oppgradert til ADSL2+

Skrevet (endret)
Også forsinkelsen i nettet, gjerne målt gjennom ping-tider, skal også være god.

- 10-20 ms på Counter-Strike, hvis vi bruker det som et eksempel. Catch-kunder i Oslo sitter gjerne med 20-30 ms, og det er noe av det beste man kan sammenligne med, sier Myklebust.

Endret av Xvani
Skrevet

- 10-20 ms på Counter-Strike, hvis vi bruker det som et eksempel. Catch-kunder i Oslo sitter gjerne med 20-30 ms, og det er noe av det beste man kan sammenligne med, sier Myklebust.

Og?

Skrevet

m'K: jeg har tele2 og er svært fornøyd, pinger 14 til NIX

el_cash: ehm, er jo lavere ping på SDSL for å bruke et eksempel. Kunne like gjerne vært det på adsl2, i allefall for folk med mindre peiling.

Skrevet

Skjønner hva du mener men det er nok bedre å bruke latency istedet for ping. Evt. presiere ping mellom modem - DSLAM.

Skrevet
DATAGUARD  har det beste dem har ikke routing dem har switcing :thumbup:

Jeg har da vært av den oppfattelsen at alt som skjer fra en ISP er routet? :dontgetit:

ingen anelse, men det han sier er fakta, dataguard har vel Norges beste latency tider :)

/daC!

Skrevet

Det stemmer ikke at alle leverandører levere switcha:P

ta f.eks fiberen fra lyse. den går mye på nat.

Jeg vet at både Dataguard og Catch bruker switcha.

Skrevet

Og?

Og?

Og det betyr at det blir lavere ping/latency med ADSL2 i forhold....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...