Gå til innhold

Trøbbel etter montering av ABIT NF7-S2G


kdahle

Anbefalte innlegg

Jeg satt i mitt nye hovedkort, maskinen begyner og pipe etter ca.2 sekunder og slår seg deretter av. (den fortsetter og pipe til jeg slår av strømforsyning)

Jeg satt inn det gamle kortet igjen, akkurat det samme skjer.

Jeg retunerte det nye kortet og fikk et nytt tilbake. Men det samme skjer igjen.

Setter pris på all hjelp! Takk

 

 

Hovedkortet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tillegsinformasjon:

RAM: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113518&cks=PRL

CPU: AMD Athlon XP 1,73ghz 2100+

 

Komplett og ABIT (produsent) gir forskjeldig informasjon om cpu.

 

ABIT`s informasjon!

 

Komplett`s informasjon!

 

Som dere ser sier ABIT at korte støtter AMD Sempron CPU, og komplett sier at det støtter AMD Athlon XP.

 

Kan noe av dette være problemet ? Jeg hvet også at det kan være minnet som er problemet, men hvorfor funker ikke da mitt gamle system?

Lenke til kommentar

Les teksten til Abit nøye i 2. linje står det at en trenger siste Bios for å bruke Sempron prosessor. Korta Komplett har er kanskje så "gamle" at Biosen ikke støtter Sempron og at det derfor står kun XP som prosessor på sida.

Har du en "gammel" Ahtlon / XP / Duron på huset sett den inn først og oppdater Bios før du setter inn Sempron'en.

Var ute for det med et Asus A7N8XE kort eg fikk fra Lagersalg hos PS før jul, satt i min Sempron 2500+ som kom i samme sending og prøvde å få maskina igang - null respons :no: .

Spurte hos supporten til PS og fikk beskjed om Biospggradering før kortet støttet Sempron. Har 2 år gammel PC med samme kort og XP2600+ - byttelånte prosessor og oppdaterte Bios - etter det var det tilbake med Sempron prosessoren og maskina har fungert prikkfritt :thumbup:

Kjedelig at butikkene setter Sempron sammen med XP som socket A prosessor - eg trodde at de gikk omhverandre uten problem noe de ikke gjør :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...