Gå til innhold

Ny arbeids pc!


Anbefalte innlegg

Onkelen til en kompis av meg skal ha seg ny pc, han skal kun ha "innmaten", alså, ikke skjerm, ikke kabinett å ikke mus/tastatur. Budsjettet er på 5000 kroner.

 

Denne pc'en skal hovudsakelig brukes til å lagre å se på bilder, og en del vanlig internett surfing. De har også ett ønske om å kunne kjøre NFSU 2 sann rimelig greit på denne pc'en.

 

EDIT: og nyeste flight simulator også:p

 

Takk for svar :p

Endret av -BaSe-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinettet er ett gammelt hvitt "standarkabinett" fra 1999, er ikke sikker på merke osv, siden jeg ikke kjenner folka direkte, så vet jeg ikke nøyaktige mål.

De har PSU også:p

 

 

EDIT: det er heller ikke så vikti, for viss det ikke passe, så vil de heller kjøpe nytt da, enn å bruke penger på noe de ikke trenger..

Endret av -BaSe-
Lenke til kommentar

EPoX EP-8KMM5i Hovedkort for Socket-A KM400A, ATA/SATA, Lyd, m-ATX, LAN, VGA

Varenr.: 302582

Lagerstatus: 41 stk på lager 449 449

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

Varenr.: 117212

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 649 649

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Sempron 2600+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 256KB cache, BOXED

Varenr.: 301831

Lagerstatus: 100+ stk på lager 856.85 856.85

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 256MB AGP, ATI9600PRO, DVI-I, TV-Out, Full-Ret

Varenr.: 302976

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 949 949

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Miljøgebyr: 0

Totalt: 2903.85

 

 

 

dette skal kunne brukes, men få en annen sin syns vinkel (hvis det er noe jeg har glemt eller hvis det er noe jeg har gjort feil)

Lenke til kommentar

Sjekk med Epox / leverandør at hovedkortet støtter Sempron ut av esken. Fikk et Asus A7N8XE-Deluxe og Sempron 2500+ rett før jul - det nektet å boote. Etter rådslaging med PSData kom svaret at Bios på kortet ikke støttet Sempron, heldigvis kunne eg "låne"prosessoren fra mitt 2 år gamle A7N8X og oppgradere Bios tok ekstra tid med 2 PC bygginger for en, men den går fint med Sempron nå :yes: Ved bestilling tok eg det for gitt at Sempron skulle gå knirkefritt på Socket A kort siden den stod under socket A i prosessorlista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...