Gå til innhold

Hvor mye koster det med WoW i måneden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg synes 80 kroner i månenden høres veldig billig ut, men hvis det er slik så er det jo bare bra for oss :)

Billig? Det er jo tross alt ca 2,50-3 kroner per dag. eller ca 1000 kroner i året. Det burde ha vært gratis.

Jeg bare lurer på hvorfor du mener det burde vært gratis? Jobber du gratis?

Er ikke akkuratt et lite apperat som må til for å utvikle, (et MMORPG er "alltid" i utvikling) og å drive et MMORPG av en viss standard. Er ganske mye mer arbeid,personell og ressurser som må til for å drive en MMORPG server av en viss størrelse og kvalitet, enn f.eks en BFV server.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
Det står på siden at de som bor i UK betaler 8.99EUR som er 73.4006 NOK

og vi andre må betale 12.99EUR som er 106.044 NOK.

Koffor får de det billigere!?!?!?!

Du bør lære deg og lese, og kjenne igjen tegn. Fra siden: £8.99 in the UK, £ ikke €, og det er ganske stor forskjell i kursen på de.

Endret av haakoo
Lenke til kommentar
jeg synes 80 kroner i månenden høres veldig billig ut, men hvis det er slik så er det jo bare bra for oss :)

Billig? Det er jo tross alt ca 2,50-3 kroner per dag. eller ca 1000 kroner i året. Det burde ha vært gratis.

Jeg bare lurer på hvorfor du mener det burde vært gratis? Jobber du gratis?

Er ikke akkuratt et lite apperat som må til for å utvikle, (et MMORPG er "alltid" i utvikling) og å drive et MMORPG av en viss standard. Er ganske mye mer arbeid,personell og ressurser som må til for å drive en MMORPG server av en viss størrelse og kvalitet, enn f.eks en BFV server.

OK. Hvilke utgifter går med:

 

- Vedlikehold av servere. (og den internettlinjen er ikke billig....)

- Folk som hele tiden sitter og lager nye ting til spillet, og fikser på det. (rundt 20 heltids-stillinger, som vil si 20 årslønner på ca 300-400 tusen, og det blir noen millioner.

- Support-folk

- Internettside

 

Noen som vet om flere utgifter?

Etter litt enkel regning, så er det ingen tvil om at BLizzard tjener store penger, om du tar med prisen spillet koster (omkring 400, men jeg er sikker på at el-kjøp greier å presse prisen ned i 300 som de gjorde med HL2 og Doom 3).....

Lenke til kommentar
Først, husk at en server er ikke en datamaskin, det er utrolig mange.

 

For det andre, husk alle de GMene de må betale lønn til.

Hva er GMene?

GM = Game Master

 

Personer som får betalt for å tippe spillet i forskjellige retninger (mao. de er betalt av Blizzard for å spille).

Lenke til kommentar
Først, husk at en server er ikke en datamaskin, det er utrolig mange.

 

For det andre, husk alle de GMene de må betale lønn til.

Hva er GMene?

GM = Game Master

 

Personer som får betalt for å tippe spillet i forskjellige retninger (mao. de er betalt av Blizzard for å spille).

Game Masterenes oppgave er å passe på at alle oppfører seg og følger reglene og hjelpe folk som har problemer som anngår bugs eller lignende og gi beskjed til utviklerene hvis de finner noen spesielle bugs ingame.

Lenke til kommentar
herregud. Blizzard er da ikke en non profit organisasjon heller da! de skal jo tjene penger på dette, ikke bare gå i null!

 

Tror dere noe annet er dere naive... dessuten, 100kr pr måned er IKKE mye...

100 spenn i måneden er ikke allverden, men det er allikevel 1200 spenn i løpet av et år. Men slik er det med et mmorpg. Har ingen betenkeligheter med å betale 100 spenn i måneden for å rå-kose meg med et så fett spill som World of WarCraft. Men folk som betaler 100 spenn i måneden for å knote rundt på Anarchy Online... DET er noe annet. Har ingenting i mot å betale for kvalitet, men gidder ikke betale 100 spenn i måneden for hva som helst. (spesielt ikke når Battlefield: 1942 koster 99.- på elkjøp og med alle moddene kan underholde deg i gudene-vet-hvor-lenge)

Lenke til kommentar

Egentlig skjønner jeg ikke hva som er så interessant med å diskutere om 100 er for mye eller for lite å betale for dette spillet, som alt annet i et fritt marked så justerer dette seg selv. Selger de for lite så går prisen ned, selger de for mye så går den muligens litt opp. Synes man 100 spenn i måneden er for mye, så får man la være å kjøpe spillet.

Lenke til kommentar
Først, husk at en server er ikke en datamaskin, det er utrolig mange.

 

For det andre, husk alle de GMene de må betale lønn til.

Hva er GMene?

GM = Game Master

 

Personer som får betalt for å tippe spillet i forskjellige retninger (mao. de er betalt av Blizzard for å spille).

Mener du virkelig at man kan få betalt bare for å sitte å spille et spill?

 

Men folk som betaler 100 spenn i måneden for å knote rundt på Anarchy Online... DET er noe annet.

 

Har det ikke kommet en gratis utgave av Anarchy Online?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...