Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med treg internettlinje

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Skrevet (endret)

Jeg har i det siste hatt en del problemer med treg internettlinje. Jeg har (dvs. jeg skal ha) 768/128 kbit/s, men gjentatte målinger hos ITavisen.no gir resultater på mellom 100 og 200 kbit/s. Jeg har søkt gjennom maskinen for spyware/adware flere ganger med både Ad-Aware og Spybot, uten at jeg har funnet noe. Jeg har også vært å klagd til ISP, men de påstår at det ikke er noe galt med nettet. Er det noen som har en formening om hva som kan være årsaken? Kan det være noe hardware-relatert?

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Last ned NetLimiter og se om det er noen andre prosesser som bruker mye av din internett linje.

Er du bak firewall kan dette også ha innvirkning.

Skjekket maskinen for virus?

Skrevet

Har du prøvd å resette router og/eller modem? Prøv også å installer Sygate PF, slik at du får kontroll på hvilke programmer/prosesser som prøver å få tilgang til Internet. ITavisen er heller ikke noen god måte å teste på. Prøv heller å laste ned et Linux-ISO fra UIO.

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Skrevet

Det er ikke virus/spyware/adware eller andre ting som bruker linjen, etter som jeg har testet med en annen datamaskin også. Jeg er heller ikke bak noen firewwall, så det kan ikke være årsaken. Jeg har en liten mistanke om at det kan være noe tull med ADSL-modemet, så jeg skal teste med et nytt.

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Skrevet

Prøvde med et nytt modem nå, og da målte jeg hastigeheten til 900 kbit/s :)

Var vel noe feil på det gamle da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...