Gå til innhold

PC'en min restarter av seg selv.


Kyuubi

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men siden jeg tror dt har noe å gjøre med CPU, så poster jeg dette her. Problemet er at PC'en min restarter av seg selv. Den restarter for det meste seg selv når jeg spiller. Siden pc'en er rimelig ny, så har jeg kun spilt HL2, og CS Source. Veit at det er masse problemer med HL2 osv. Men tror ikke problemet ligger der.

Her er spesifikasjoner om pc'en:

 

 

OS Name Microsoft Windows XP Professional

Version 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600

OS Manufacturer Microsoft Corporation

System Name DANIEL

System Manufacturer INTELR

System Model AWRDACPI

System Type X86-based PC

Processor x86 Family 15 Model 3 Stepping 4 GenuineIntel ~3260 Mhz

Processor x86 Family 15 Model 3 Stepping 4 GenuineIntel ~3260 Mhz

BIOS Version/Date Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, 20.08.2004

SMBIOS Version 2.3

Windows Directory C:\WINDOWS

System Directory C:\WINDOWS\system32

Boot Device \Device\HarddiskVolume1

Locale Norway

Hardware Abstraction Layer Version = "5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)"

User Name DANIEL\Daniel

Time Zone W. Europe Standard Time

Total Physical Memory 1 024,00 MB

Available Physical Memory 723,79 MB

Total Virtual Memory 2,00 GB

Available Virtual Memory 1,96 GB

Page File Space 2,40 GB

Page File C:\pagefile.sys

 

Dette er tatt fra "msinfo32"

 

PC'en min har en temperatur på 49-53 når jeg spiller, og alt annet.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sleit med det samme selv.

Fant ut det var skjermkortet som tulla. Gå i BIOS og sett AGP til 4x i stedet. Funka fint her i alle fall. Maskinen er stabil som et fjell nå.

Er verdt et forsøk i alle fall.

 

Kan legge til, skjermkortet mitt er et Radeon 9800Pro (Club3D) med stock kjøling.

Lenke til kommentar

Noen ganger, så restarter den ikke, så jeg får spilt. Noen ganger, så restarter den når den føler for det. Den restarter aldri på samme sted eller til lik tid. Det er det som er rart. Har lastet ned de nye BETA driverne fra Nvidia. Har prøvd en del drivere, men jeg veit liksom ikke hva som er feil. Siden den restarter på ulike steder til ulike tider hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har en 420W PSU. Jeg har en gammel CD/DVD/BRENNER (combi). S-ATA harddisk, IDE harddisk eller hva det heter. PSU'en min har S-ATA power, så det burde ikke være noe problem der. Lånte en PSU med 520W, men det hjalp ikke. Jeg trodde det hadde noe med at på hovedkortet, så er det en 24-pin inngang, og den PSU'en jeg lånte hadde ikke det. Så jeg kjøpte en PSU med 24-pin kobling, men det hjalp heller ikke. Dette er forferderlig irriterende. Ikke nok med at jeg får "Memory could not be read" feilen når jeg spiller Half-life 2, og Counter-Strike Source, men at jeg også skal bli plagd med at pc'en restarter når jeg selv ikke ønsker det.

Lenke til kommentar

Har ikke det. Hart ikke tengt til det fordi jeg har lite peiling på dette. Men jeg fant ut noe på Everest. Der sto det at jeg bare brukte 25% av minne mitt. Kan det være et problem der? Varmen på CPU'en er 49-53 noe rundt der. Er det kanskje for varmt?

 

Takk for all hjelp hittil! Kjempe kult av dere!

Lenke til kommentar

OK, jeg la merke til en setning som du skriver "Memory could not be read", dette tyder helt klart mot et problem i RAM. Dette er ikke vanlig og man får bare denne meldingen hvis det er problemer i RAM'en.

 

Hvis du har bare litt for lave cas/timings på rammen så vil den restarte av og til automatisk, det du gjør da er å gå inn i bios og sette cas/timings og alt det manuelt. Hvilket minne bruker du og hvor mye? Du burde finne de rette settings for ditt minne, det kan være vanskelig å finne riktig cas., men prøv hos produsenten av brikkene. Eller på Everest Home Ed. på - Hovedkort - spd -minne tider. Når du finner minnetidene så sett dem manuelt i bios. Eventuelt så kan du prøve høyere minnetider, det gir litt lavere ytelse, men er mer stabilt.

Lenke til kommentar

Jeg er 100% overbevist at det er en minne feil. Det er også kjent at PC'er restarter når man får minnefeil. PC'en har støtte for dual-DDR og bruker standard minne. Du burde bruke original minne til de nyeste hovedkort, men du kan kanskje få det til å funke alikevel. Du burde kreve av forhandleren av Ram'en skal fungere. Det er veldig vanskelig å påvise ram feil i testprogrammer, man merker problemene bare ved vanlig bruk.

 

Du kan også se om PC'en kjører på dual-DDR eller singel-DDR. Eller om brikkene står feil plassert. Eller som sagt før, sjekk om du har feil Cas-settings. Det er så mange ting når det gjelder minne, til og med om modulene er singel eller dual -side. :roll::love::D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...